Kui sa lased ennast klientidel pidevalt vastuväidetega kostitada, olles nendeks ebapiisavalt valmistunud, siis on see sama tobe, nagu keegi lööks sulle pidevalt vastu nina ja sa lubaksid seda ilma vastupuiklemata teha. Valmistu ette! Kui klient ütleb, et see on liiga kallis, siis vasta talle tabavalt ja näita, et see pole nii.
Sa saad oma töös pidevalt vastuväiteid. On see nii?
Luba ma pakun, millised need võivad olla:
„See on liiga kallis!“
„Me ei saa seda endale lubada!“
„Konkurentidel on odavam!“
„Ma pean arutama teise omanikuga ka…“
„Ma mõtlen järele ja võtan ühendust…“
„Praegu pole õige aeg ostmiseks!“
Nii, kindlasti on neid veel, kuid loetlesin tüüpilised, mida kohtad pea igas müügisituatsioonis, sõltumata, mida ja kellele sa müüd.
Kuna sa kohtad neid vastuväiteid pidevalt, siis kas sul on valmis plaan, mida teha kui klient ütleb näiteks, et su hind on kõrge või et konkurentidel on odavam?
Enamus müügiinimesi käitub nii, nagu kuuleks ta seda esimest korda oma elus. Nad tulevad, nutt kurgus, kontorisse tagasi ja kurdavad, et ei saa müüa, kuna kliendid on nii halvad ja hinnad on liiga kõrged, et konkurentsis püsida.
Kuule, kui ma laseks sulle näiteks nina pihta nipsu, mis sa teeksid? Ehmataksid ilmselt. Võib olla küsiksid, kas ma olen lolliks läinud. Kui ma tõstaks käe ja laseks sulle veel paar valusat ninanipsu, siis sa kaitseksid ennast. Paneksid mulle vastu vahtimist. Litaki! Või võtaksid mu käe ja väänaksid selle välja. Aii!!
Kujutame aga absurdset situatsiooni, et sa istud kellegagi koosolekulaua taga ja ta tõstab näiteks 50 korda kätt, et sulle ninanipsu lasta. Mis sa teeksid? Kaitseksid ennast. Loomulikult!
Poksija kaitseb end vastase löökide eest. Idamaiste võitluskunstide harrastaja teab, kuidas end kaitsta ja treenib end selleks. Nad teavad, et vastane nagunii lööb ja selletõttu on blokkide- pareeringute õppimine esimene asi. Sama pead tegema sina müügitöös- kaitsma ennast kliendipoolsete vastuväidete eest.
Kui sa lased ennast klientidel pidevalt vastuväidetega kostitada, olles nendeks ebapiisavalt valmistunud, siis on see sama tobe, nagu keegi lööks sulle pidevalt vastu nina ja sa lubaksid seda ilma vastupuiklemata teha. Valmistu ette! Kui klient ütleb, et see on liiga kallis, siis vasta talle tabavalt ja näita, et see pole nii. Kui klient ütleb, et konkurendid on odavamad, põhjenda hästi ära, kuidas sa tood suuremat väärtust.
Valmistu kliendipoolseteks ninanipsudeks ja ära lase endale liiga teha!
fentanüüli tarbija
puhtalt imho – see ühe ja sama teema korrutamine hakkab natuke igavaks muutuma …
Rasmus
Peabki tampima seda päevast päeva kuni see saab selgeks nagu vesi ning tuleb automaatselt ja saab normiks