Müügi üks põhilisemaid alustalasid on usaldus mõlema osapoole vahel. Usaldus müüb. Paljud loodavad aga usaldust luua nii, et hakkavad kirjeldama, kui viimase peal on nende firma ja toode. “Meie firma on turul olnud juba 90-date algusest peale ja meil on parim kvaliteet, mida Eesti turult on võimalik leida. Blablalaa!” Klient mõtleb samal ajal: “Aga mis siis? Mis see mulle korda läheb?Ja üldse, kuidas ma selle tegelase saaks viisakalt välja visata?”
See, et sa räägid oma tootest, teenusest, firmast, oma taustast jne, ei ole parim usaldusetekitaja. Alusta parem rea lühikeste, diagnostiliste küsimustega. Küsimused kliendi ja tema firma kohta on need, mis aitavad usaldamatusebarjääri maha võtta. Need tekitavad tunnet, et sind tõepoolest huvitab kliendi käekäik ja et sa püüad leida parimat lahendust tema võimalikele probleemidele.
Näiteks: “Enne kui ma oma toodetest räägin, kas ma võin paari asja küsida?”
“Jah.”
“Kas ma saan õigesti aru, et te olete turul juba 14 aastat?”
“Oleme küll.”
“Kuidas üdse selline äriide tekkis ja te sellise ettevõtte asutasite?”
“Nooh, eks see oli asjade kokkulangevus. Ma tegelesin enne metsamüügiga ja siis oli mul veel paar venda, kes ütlesid, et prooviks selles vallas.”
“Ahsoo? Päris põnev. Algus oli vist suhteliselt keeruline?”
“Loomulikult, siis oli just börsikrahh olnud ja asjad olid täiesti tagurpidi, kuid näed, oleme elus ja kasvame. Avasime filiaali just Venemaal…”
jne.
Pane tähele- jutt hakkab jooksma ja mis on tulemus? Palju suurem usaldus.
See on see lähenemine, mida mina olen kasutanud alates 1993. aastast, mil ma asusin professionaalse müügimehena tööle ja mis aitas mul tõusta oma ettevõtte läbi aegade parimaks müügimeheks.
Proovi sama.
Andres
Kuidas jätkata “avanguid” nendega, kellega jäi tehingu tegemine mingil põhjusel pool- või aasta tagasi katki?
ekke
Jätka samas stiilis. Kui tehing jäi pool aastat tagasi katki ja sul õnnestub uuesti kontakt (veel parem- kokkusaamine) saavutada, siis kasuta sama lähenemist. Usaldus ja inimlik kontakt tuleb uuesti üles ehitada, ilma selleta on müük väga raske.
Oliver
Täiesti õige, leian isegi, et kui kliendil tekib usaldus müügimehe suhtes on pool võitu juba kindlalt käes.