Palju on pöördutud viimasel ajal mu poole abipalvega, et mida teha juhul kui klient ütleb: “Jah, ma tahaks osta, kuid praegu ei tee me ühtegi kulutust!” või “Me ei tea, kas meie ettevõte üldse vastu peab!” või kuula, veel parem: “Me ei osta, kuna läheme ilmselt varsti pankrotti!” Mind ajab see alati naerma kui mõni müügiinimene mulle kurdab, et kliendid nii väidavad.
Lugedes uudiseid, ei ole pilt nii hull. Ok, hinnad tõusevad, euro on asjad segamini löönud ja osadel on tööd raske leida, kuid… ometigi läheb elu edasi! Kaupu ja teenuseid ostetakse! Ei ole elu nii hull kui oli nõuka ajal, kus polnud midagi saada- mine poodi ja lammuta kui tahad (loe: kui raha on)! Mille asi siis? Raske? Raha teenitaksegi siis kui turg tõuseb… ja kui turg langeb. Selleks, et aga raha teenida, tuleb müüa- ja paremini kui teevad seda konkurendid. Kliendi “uue põlvkonna” vastuväited ei ole enamasti midagi muud kui uus viis ebahuvitavatest müügipakkumistest lahti saada. Täpselt nii see on!
Mida teha siis? Täna pead Sa näitama erilise hoolega, kuidas su toode- teenus aitab kliendil kulusid kokku hoida, kasumit suurendada, kliente juurde tekitada ja raskustest kergema vaevaga üle saada. Kui klient ütleb sulle mingi naervaajavalt debiilse ettekäände, siis on see sõnum, mis peaks panema sind oma müügilähenemisi ümber hindama. Ja mitte ainult hindama, vaid muutma! Sõnum on järgmine:” Kuule, ära tüüta mind, su pakkumine ei huvita ja ma ei näe selles mingit kasu enda jaoks!” Jõudis kohale?
Kas Su müügipöördumine näitab kasu? Kas ta annab signaali, et sinu abiga võib klient tulu saada ja kitsikusest pääseda? Ah? Kui ei, siis muuda oma esmane müügikontakt selliseks, et kliendil tekiks huvi.
Oletame, et sa müüd reklaami. Mis on tüüpiline reklaamimüüja lähenemine? “Tere! Helistan teile reklaamifirmast XYZ ja olen Mari. Me tegeleme reklaamiga ja pakuksime teile võimalust teha reklaami meie…. nämm- nämm- nämm..” Mis võiks olla pisut parem? “Tere. Olen …. ja räägin firmast XYZ. Mul on idee, kuidas saada teile juurde uusi kliente. Kas räägime pisut lähemalt?”
Ühe imepisikese muudatusega on kliendi tähelepanu garanteeritud. Sellise loogika järgi peaksid sa tuunima kogu oma müügilähenemise ümber- juhul kui vaevled äraütlemiste käes. Igatahes, asi väärib muutmist- kliendid tahavad näha, kuidas sa aitad oma teenusega neil keerukaid aegu üle elada. Tee palun seda ja sa teenid rohkem raha kui enne.
AG
Ekke, kui keegi pot kliendist räägib, et ta läheb võibolla pankrotti, siis jookse selle kliendi juurest eemale! See ei ole “uue põlvkonna vastuväide sinu pakkumisele”, see on paremal juhul müük, mida sa teed enda firmale, selle eest raha saamata! Soovitan enda müügitöö energia teistele pot klientide peale kulutada.
Kui oled teinud korraliku kodutöö kliendi kohta, saad sellele kinnituse ise, enne kliendile helistamatta.
Sinu pakutud lahendus võib isegi müüdud saada kuid see ei ole lojaalne ja maksevõimeline klient. Teha myygi-closing millelegi, mis tulu ei too on tagasiminek, mitte edasiminek!