parem teha midagi kui mittemidagiPraegune olukord on paljusid müügiinimesi halvanud. Kliendi tõmbavad kulusid kokku, nad lükkavad asju edasi ja äraütlemisi tuleb rohkem kui kunagi varem. Need müügimehed, kes on siiani harjunud ainult tellimuste vastuvõtmisega tegelema, tunnevad end nagu kalad kuival: telefoni teel aktiivselt kontakte otsides tuleb keeldumisi rohkem kui nad oskasid ette kujutada, müüa on palju raskem ja lisaks- pole nagu harjunud ju ka…. See kõik paralüseerib nende iitsiatiivi ning nad eelistava pigem istuda, käed rüpes.
Rääkisin hiljuti ühe müügimehega, kes oli masenduses müügiplaani surve pärast. Ta ütles: „ Ma saan aru, Ekke, et ma peaksin helistama ja rohkem kliente otsima. Aga mulle ei meeldi see, ma pelgan. Ma parem ootan, kui keegi ise helistab!”
„Ok, kui sa ei tee kõnesid, kas sa saad uusi kliente ja tellimusi?”
„Ei vist…”
„Aga kui teed, kuid oletame, et keerad kõik tuksi, kas saad tellimuse?”
„Ei!”
„Mõtle korra sellele -kui sa ei tee kõnesid, siis on fakt, et sa ei saa midagi. Aga kui sa helistad, siis võib – olla sa ei keera kõike tuksi. Võib – olla saavutad kohtumise ja saad hoopis lepingu”.’
Müügimees jäi mõttesse. Ma ei tea, kas see põgus jutuajamine teda aitas, aga asja mõte: kui sa teed kõne ja ei saa tehingut, ei ole see hullem sellest kui sa üldse ei tee. Pigem lähed sa paremaks ja äkki 10-st kontaktist tuleb üks hea diil! Hullem on see, kui istud masenduses ja ootad et kliendid helistaks ise sulle. Täna helistavad nad üha vähem ja vähem.
Ehk mõttetera kogu selle majanduskatastroofi ümber keerleva negatiivsuse keskel: Tulemuslikkus on suuresti sinu enda käes. Kõigil läheb kehvasti, ka konkurentidel. Võidab see, kes on parem ja aktiivsem. Jah, saame äraütlemisi, aga äraütlemine ei ole ebaõnnestumine. Müük algab siis kui klient ütleb ei- see moto on mind palju aidanud. Sa tahad inimesi oma teenusega aidata. Kui ta aga ei ole avatud su abile, las jääda. Vähemalt oled sa üritanud. Ära lase sellel end häirida- aeglasel ajal tuleb tegutseda seda kiiremini. Kui konkurendid eelistavad majanduslangusega allamäge minna, siis Sina ära tee seda- parem müü! Halvimal juhul lähed Sa ainult paremaks.
kitu
Ekke, seda artiklit oli mul just täna vaja!!!
Ma tänan sind väga:P
Töötuju tagasi saanud klienditeenindaja:)