Praegu on keerulised ajad müügitöös ja palju müügimehed istuvad käed rüpes, julgemata klientidega kontakti võtta ja neile esitlusi teha. Miks? Nad pelgavad ei-vastuseid ja tunnevad end üha suurenevast äraütlemiste arvust paralüseerituna. Eelmised aastad on paljude müügimeeste tööstiili ära rikkunud, siis ei pidanud otsima kliente, pigem oli paljudes sektorites tegu, et neile kaupa kätte anda.
Tõepoolest, täna ütleb suurem hulk inimesi meie pakkumiste peale eitavalt, kui headel aegadel mõni aasta tagasi. See aga ei tähenda, et ei õnnestuks müüa. Õnnestub küll, lihtsalt on vaja rohkem tegutseda ja teha asju pisut teisiti.
Müügiloogika ütleb järgmist: Sinu müügiedu võimalused suurenevad paralleelselt müügikontaktide arvuga, mida sa teed. Ülimalt lihtne, kas pole- kuid kui paljud seda järgivad? Head müügioskused ja põhjalik toote-teenuse tundmine muutub mõttetuks kui sellele ei järgne tegevust- ehk kontakti potentsiaalsete klientidega.
Sa tegeled müügiga ja tunned, et müük ei suju? Olgu siis järgnev Sulle mõtteaineks:
Kui sa kohtud ja teed esitluse kümnele kliendile, siis keskmiselt 2 ostab nagunii, sõltumata sellest, mida sa teed. Kaks nendest kümnest ei osta nagunii, sõltumata sellest, mida sa teed. Ülejäänud kuus osutavad müügivastupanu, on tõenäoliselt tõrjuvad ja nende puhul määrab just see, mida sa ütled ning teed. Müük neile sõltub nüüd sinu oskustest: kas sa saad nendest kuuest müüdud kõigile, pooltele või mitte ühelegi.
Kui istuda kontoris, kiruda majanduslangust, valitsust, oma firma jäika hinnapoliitikat ja ülemusi, siis ei tõsta see kahjuks müüki. Müüki tõstab klientidega kohtumine, nende olukorra kaardistamine ja müüva esitluse tegemine. Arvuta parem välja, mitu müüki on sul vaja müügiplaani täitmiseks teha ja tegutse – kontoris istumise asemel. Aeglastel aegadel päästavad kiired jalad. Ja loomulikult nutikas pea.