Korraldasin Tallinna LV Ettevõtlusameti palvel koolituse, kus rääkisin eristuvatest ja ebatraditsioonilistest müügivõtetest. Organiseerisin väikese võistluse – kes saadab mulle põnevaima ja loovama eristuva tehnika, kuidas põhjendada ja kaitsta oma hinda, see pääseb 29. novembri Eristuva müügi koolitusele tasuta. Võitja on selgunud.
Eelmisel neljapäeval korraldasin ma Tallinna Linnavalitsuse Ettevõtlusameti palvel koolituse, kus rääkisin eristuvatest ja ebatraditsioonilistest müügivõtetest. Üheks teemaks oli visuaalsete metafooride kasutamine müügis.
Mis see on? Müügiinimesed teevad vea, arvates, et kui faktid ja põhjendused on hästi paigas, siis kliendid ostavad. Enamasti asendub see eeldus pettumusega kui klient keeldub. Miks see juhtub? Sest me ei mõtle nii lineaarselt ja loogiliselt kui arvame. See, mis on arusaadav ja iseenesest mõistetav sulle, ei pruugi olla arusaadav mulle. See kui sa oled veendunud, et klient ei peaks raha kulutama odava toote peale, ei pruugi talle üldse korda minna, kuna loogilised argumendid lihtsalt ei veena teda.
Siin tulevadki mängu metafoorid. Oluline pole mitte see, mida sa ütled, vaid kuidas sa seda ütled. Kui sa viid oma pointi kohale ebatraditsioonilisel viisi, siis on tellimuse saamise võimalus oluliselt suurem. Seda on minu ja mu klientide praktika läbi sadade näidete tõestanud.
Ma korraldasin väikese võistluse- kes saadab mulle põnevaima ja loovama eristuva tehnika, kuidas põhjendada ja kaitsta oma hinda, see pääseb 29. Novembri Eristuva müügi koolitusele. Võitja on selgunud, selleks on Joel Lomp. Palju õnne! Tema müüginipp on järgmine:
Kuidas oma kallimat hinda põhjendada?
Kui ma istun enda kliendiga kuskil laua taga ja ta ei ole nõus minu hinnaga, võtan ma taskust ühe mündi. “Kas näed, mis mul käes on?” küsin ma kliendilt “See on sinu investeering”. Ma asetan selle mündi endast vasakule. “Nüüd oletame (võttes taskust korraga välja mitu münti), et see on sinu firma raha. Kogu raha, mis su firmal on “( Asetan mündid ükshaaval laua paremale poolele. )
Läheb natukene või isegi natukene rohkem aega mööda ( demonstreerin ma oma kätega üritades näidata aja pikkust ) ja su investeering (peatun ma korraks ja naeratan vaid momendiks ) Kaob koos kõigega mis sulle ja su firmale kuulus.” (löön kõik mündid korraga põrandale maha)
Lõpuks küsin ma talt : “Kas sa oled tõesti valmis nii palju loovutama, et säästa nii väikest summakest? Ma näen su silmis, et sa ei ole. Minu tootega sa ei peagi valmis olemas, sest midagi sellist ei juhtu. Meiega sa ainult võidad!”
Joel, Sa oled oodatud 29. Novembril mu ebatraditsiooniliste müügivõtete koolitusele. Ja Sina, kes sa osaleda plaanid tea, et koolituselt saad sellises stiilis põnevaid lähenemisi kümneid ning lisaks annan ma ära oma saladused, kuidas ma pakkumisi võidan. Pane end kirja.
Image credits.
Tõnu
Tere,
See müntide näide mind ei veenaks. Mulle tuli meelde, kui ma võtsin kord hääletaja peale ja ta hakkas mind kohe usku pöörama. Viisaka inimesena ütlesin, et raske on tõestada, et Jumal on olemas, aga sama raske on tõestada, et Jumalat ei ole. Tema vastas selle peale, et Jumala olemasolu ei ole üldse raske tõestada, vaadake aknast välja, see kõik mida te näete, on Jumala loodud.
Nagu ka see müntide näide, et väikese mündiga (investeeringuga) lendab kõik vastu taevast, aga suurega mitte. Iial ei või teada. Mina küsiks pigem, et: “Mis autoga te sõidate?” Vastus on mis ta iganes on, Toyota, VW, BMW…, mina jälle :”aga miks Te ei sõida sapakaga, Moskvitšiga, jne?” Siis ta vastab ise, et kvaliteet jne. See ongi argument, miks osta minu toodet. Tahad osta odavat ja head, tuleb osta mõlemad.