On erinevaid müüginatuure ja –stiile. Paljud tipud on väga isikupärased- mõni ei olegi pealtnäha müügiprofi moodi. Kuid neili kõigil on üks ühine nimetaja- nad müüvad! Ma ei soovita sul olla keegi teine, jää iseendaks, leia oma stiil, kuid peasi- õpi, katseta ja uuri müüki, siis leiad ka oma stiili. Aga kordan veel- ole kes oled, jää iseendaks!
- Duracelljänes müügiproff. Alati energiline, jookseb, sahmib, räägib minutis 10 kilomeetrit juttu. Nakatab kliente oma entusiasmiga. Liigub alati edasi, patareid ei saa tühjaks vist kunagi. Nagu Ah- ja Oh! ,muretu, elurõõmus. Ta leiab, et ükski probleem pole probleem. (optimist- a`la kui mõni halb klient peaks talle vihahoos noa silma lööma, siis ütleb- „Ah, hea et käärid ei olnud!”)
- Kilpkonn- müügiproff. Aeglane, rahulik, elukogenud, maneeridega. Laseb klientidel palju rääkida ja kui ise ütleb, siis midagi kaalukat. Uinutab oma klientide valvsuse…. ja suigutab nad lõpuks tehinguni.
- Negatiivne müügiproff – käitub, nagu teeks tema kliendile teene, et klient üldse saab osta. Aga!- sellele eelneb korralik eeltöö vajaduste selgitamise ja kuulamise näol. Tema „mind väga ei huvita” maneer muudab inimesi huvilisteks. Nad tunnevad temaga, et kui nad ei osta, siis jäävad nad millestki olulisest ilma.
- Kloun- müügiproff – puistab varrukast nalju ja kilde, kliendid nakatuvad tema reläks- atmosfäärist ja sellega saab ta nende kaitse maha. Kliendid armastavad teda. Nad ei saa arugi, kui nad juba allkirja on andnud või ostnud.
- Ämblik- müügiproff : Pealtnäha ohutu. Punub võrku. Istub vaikselt, esitab palju küsimusi, sätib püüniseid ja teeb eeltööd. Otsib kliendi nõrka kohta. tundub, aga kui tabab hetke, tegutseb ülikiirelt ja saab saagi- ning siis on kliendil end tema võrgust välja rabeleda raske. (näiteks on saanud direktoriga suheldes alluvate toetuse, et nad tahavad tema toodet)
- Mustkunstnik- myygiproff – tal on pidevalt uued huvitavad diilid, eripakkumised- sest ta püüab pidevalt teisi ka müügikaid võita! Klient ei tea iial, mille uuega ta jälle üllatab- ja see võlub! Klient ütleb, et ei osta, ta ütleb, et „oodake!” … ja tuleb uue superpakkumisega lagedale, millest kliendil on raske keelduda! Ta hajutab klientide tähelepanu- sellega ka barjääri ja closeb tehinguid, nii et mühiseb!
- Psühholoog- müügiproff: ta on mõtleja, kes lahendab probleeme. Kasutab loogikat müügivahendina. Analüüsib kogu olukorda ja siis teeb oma sammu. Kuulab, vaatab, hindab, jälgib klientide käitumismudeleid. Tunneb inimloomust ja naudib selle tundmaõppimist. rahustab ka kõige negatiivsemad kliendid maha, et need lahkuvad vastuvõtult ostuga.
- Omamees- müügiproff – samastub klientidega. Talumeestega viskab viina kui vaja, on lihtsa olekuga ja semulik. Vaja, kirub koos kliendiga valitsust, vaja, siis kiidab klienti. Selline eesti mõnus mees.