“Nad ei osta ju! Nad ei vasta pealegi mu kõnedele! Müüa on nii raske… Oeh, ma loodan, et ma saan see kuu ikka oma plaani täis……”
Enamus müügiinimesi tegutseb iga päev lootusega, et äkki mõni klient ostab nende käest. Lootus on aga paraku küll viimane asi, mida tehingu closemiseks vaja läheb. Tegelikult ei rakenda nad iialgi tervet oma potentsiaali sellest, mida nad võiksid korda saata. Isegi poolt mitte.
Mida meil tegelikult vaja läheb, on tehingu saamisele orienteeritud mõtteviisi. Selle mõtteviisi puudumine muudab sind pelgalt professionaalseks kliendikülastajaks, mitte müügiprofiks, kes suudab saada diile.
Kui toode aitab klienti, ta on hea ja klient saab seda endale lubada, siis tegevus peab oleme suunatud ainult ühele- tehingule! Kõik muu on ainult ettevalmistus. Meie kliendid vajavad julgustust, et nad teevad õige otsuse. Kui sa näitad oma toodet- teenust kliendile, aga ei löö tehingut lukku, siis lased sa ta käest ära, kuna turul on väga palju võimalusi ja alternatiivseid valikuid.
Just valikuterohkus muudab meie kliente otsustusvõimetuteks. Nad mõtlevad umbes nii: “Jaaa… see on kena asi, mulle meeldib see ja hind on ka nagu soodne…aga äkki on ikka kusagil veel mingi parem pakkumine? Ma vist pean igaks juhuks veel pisut ringi vaatama, natuke arutlema ja mõtlema.” Ja nii see diil käest kaobki.
Ära unusta: Sa oled konkurentidele soojenduseks, kui sa ei sulge tehingut! Sa teed neile teene. Sa kasvatad viljad üles, kuid konkurent nopib need lihtsalt kerge vaevaga ära. Sinu tasu? Mitte null, vaid miinusmärgiga, kuna sa oled kulutanud aega, energiat ja sageli ka raha.
Jah, kahju on nendest müügimeestest, kes käivad päevad läbi ringi lootusega, et äkki mõni klient ikkagi ostab. Nad annavad oma saatuse lihtsalt klientide ja konkurentide kätte. Ja siis pärast tulemusetut tööpäevad, istudes kuskil pubis õllekannu taga, kurdavad: „Müümine läheb aina raskemaks. Eestis on masu, noh ok, masu lõpp, euro tuleb, kellelgi raha pole, kliendid ei osta… Ja kliendid- need on nii ebausaldusväärsed, neile ei saa loota!”
Müügikad, kes ei suuda closeda (ja diilid tulevad iseenesest üsna harva ära),kes ei suuda muuta klientide meelt, kes ei suuda üle saada edasilükkamistest ja kes ei suuda tellimusi tuua, ei ole müügiprofid. Nad on lihtsalt professionaalsed kliendikülastajad.
Sinust saab tõeline müügiproff juhul, kui omandad praktilised tehnikad, millele kliendid reageerivad koheselt tellimusega. Harjuta neid meetodeid, kuni nad muutuvad osaks sinust. Ainult siis suudad sa closeda mõnuga, loomulikult ja tõeliselt palju. Ja mida see tähendab? Teenid rohkem raha.
See, mida Sa tegema peaksid, on oskama kliendile näidata oma pakutava väärtust, arendama oma closinguoskust ja lähtuma sellest, et kui su klient väärib su toodet- teenust, kui ta saab sellest kasu ja on võimeline seda stma, siis tuleb sul olla sihikindel ja tehing lukku lüüa!
Ivar Liivamägi, SalesForce
Kui õige leiaks ühiselt sellele müügis ülitähtsale terminile “closing”, ilusa maakeelse vaste?
Julgustades filoloogiahuvilisi raevukalt reageerima, teen algust: müügisulus, tehingu sulgur, müügi sulustus – sulustaja, tehinguspurt, tehingu virvendus…:)