Sain oma kliendilt peale eelmist postitust meili, mis oli nii hea, et panen selle üles. Siin see on:
Tere,
Täiesti mõnus lugemine ja olen sellise teooriaga nõus. Mul endal viimati oli ka omapärane kogemus, mõtlesin, et jagan ka.
Nimelt tegin oma igapäevaseid müügikõnesid. Helistasin ühte suurde, Eestis väga tuntud firmasse. Suunati mind siis turvajuhi jutule, kes tegeleb seal tuleohutusega. Hakkasin siis küsima, et kuidas on lood ja kas olete huvitatud tuleohutuse koolitusest jne. “Mis krdi tuleohutuskoolitus???” “Meil pole vaja selliseid jama!!!” – ja pani toru ära. (tegelikult on suurtel ettevõtetel kõigil kohustuslik viia läbi tuleohutuskoolitus)
Aga noh tol päeval olin ise ka natuke tujust ära ja otsustasin, et seekord asja nii ei jäta. Ma olen ka inimene, miks peaks mind sedasi verbaalselt ründama…
Saatsin siis kirja firmasse, et tegin teile ühe müügikõne kuid sain sõimu osaliseks, aga kuna olen samas potentsiaalne teie klient, siis soovitaks paar nippi kuidas viisakalt müügikõnes ära öelda. Sest muidu kaotate väga palju potentsiaalseid kliente (müügimees = tava elus potentsiaalne klient) kui teil müügiinimesi sedasi sõimatakse. Firma pakub teenust, mida iga inimene vajab, olgu selleks müügimees või kes iganes.
Mõne aja pärast tuli vabandava tooniga kiri väga kõrgelt inimeselt ja sooviti inimese kontakte, kes sedasi telefonis suhtleb. Pole küll pahatahtlik inimene, kuid siiski andsin selle inimese kontaktid edasi, ehk saab paar head näpunäidet. Samuti öeldi, et nende ettevõttes on selline suhtlusstiil lubamatu. Mul läks tol päeval tuju kohe paremaks:)
Loo moraal, ära taha / ütle seda, mida sa ei taha, et sulle tehakse / öeldakse – tuleb ringiga tagasi!
Martin
Juba vanasti teati öelda et “Mida külvad, seda lõikad”.
Ja nii on ka 21. sajandil..
Janar
Hea . (Y) 🙂
Siim
Kas siis müügiproff on see, kes kasutab ära riiklike sundseadusi, et endale politsei vägivalla abil raha teenida. Ma poleks selle peale tulnudki. Kuidas üldse tundub, kui mingi ülbik helistab ja ütleb et tuleb mingit õpetust läbi viima? Nii need asjad ju ei käi. Kõigepealt saada oma tegevusest ülevaade, mida õpetatakse, millisele grupile töölistest, milline on õppemaht, kust on tulnud teadmised, et ta arvab, et oskab õpetada ja millal ise viimati õpingutel käis ja mõistagi mis on see kõik maksma läheb. Sellise helistaja saadaks ma kah kohe pikalt, kuidagi liiga palju on neid õpetajaid tekkind ja ma sugugi ei usu et see õpetaja ise midagi üldse oskab. Kõige hullemad on veel need, kes oma nõmeda jutu lõppu suruvad, et vot ja nii teeb kogu Euroopa, ise pole ilmselt aga Saaremaast kaugemal käinud. Arvan, et just taoliste õpetajate suhtes peaks olema väga ettevaatlik, tänu kergemeelsusele ongi kogu Eesti vaid rämpsu müüa, hirm tuleb peale kui öeldakse „eesti asi!“
agu
Nõustun Siimuga .
Oi jah
Kulla Siim,
Järeldan sinu jutust, et oled müügistööst suht kauge inimene. Me ei kasuta ära riiklikke sundseadusi (kui tuleohutus on sinu jaoks mingi riigi poolt peale sunnitud asi siis tunnen sulle kaasa).
Tuleohutustkoolitust korraldab meil väga erudeeritud ja haritud inimene, kes omab väga pikki kogemusi tuleohutuse alal. Analüüsime ning kohandame oma koolitused alati ettevõtte kolleegiumi ja hoone iseärsusi arvestades. Tuleohutuskoolitus on üks teenustest, mis me iniestele pakume, loomu poolest pole ma kunagi pealetükkiv inimene olnud, sa ju ei tunne mind kuidas saad väita, et sunnin inimestele tooteid ja teenuseid peale?
Telefoni müük on üks headest kanalitest kuidas ettevõtted oma tooteid ja teenuseid inimestele pakkuda saavad.
Kui kõik inimesed oleks sinusugused eelarvamustega ja paranoilised siis olek ettevõtlus ikka väga halvas seisus. Teinekord kuula ära, enne kui telefonis sõimama hakkad, kes teab äkki tehakse sulle hea pakkumine tootele, mida sul hädasti vaja läheb?
Lugupidamisega,
Argo
algse kirja autor
me
hea näide maailmast müügimehe pilgu läbi – “tol päeval olin ise ka natuke tujust ära”, “miks peaks mind sedasi verbaalselt ründama”, “Pole küll pahatahtlik inimene, kuid siiski”.
selgitab hästi miks paljudel “müügimeestel” müük ei õnnestu ja miks üldiselt müügimehi ei sallita.
Huvitav
Mida see sinu jaoks nüüd selgitas? Paljud müügimehed on pahatahtlikkud? Neil on aeg-ajalt halb tuju? Ei saa su üldistamisest praegu aru…
agu
Millegipärast paljud müügi-inimesed lähtuvad loogikast, et inimesed, kellele nad helistavad või e-maili saadavad on millegipärast väga huvitatud nende tootest ja seega poleks justkui mingitki probleemi .
Umbes sama loogikat ja demagoogiat kasutavad meil kirikud – kuna Eesti on kuulunud enam kui 700 aastat kristlikku kultuuriruumi, siis järelikult peaksid kõik eestlased kristlasteks hakkama . Kui inimesed soovivad rohkem infot kristluse või selle kohta, miks peaks kristlaseks hakkama, siis ongi öhöh – kas ei tea, et Eesti kuulub kristlikku kultuuriruumi .
Kui nüüd võtame aluseks, et Eesti on üleskasvanud Datsuni ja Mehukatti mahlaga, siis järelikult peaks olema Datsunite müük igal aastal müügiedetabelite tipus ja Mehukatti mahl igal sünnipäeval . Ometi millalgi hästi palju aastaid tagasi Datsunite müük Eestis lõpetati, sest rahvas ostis muid autosid ja kas Mehukatti mahlagi enam Eestis müüakse .
Mart
Kas teil on seal firmas selline müügimanual, kus on kirjas, et kliendile peab lähenema küsimusega “Kuidas on lood, kas olete huvitatud tuleohutuse koolitusest jne.?”
Kui mina oleks see turvajuht, siis ma saadaks ka sellise müügimehe perse. Ja kas tead miks? Sest ma näeks, et tegemist on kodanikuga, kes pole huvitatud sellest, mida MINU FIRMAL vaja on, vaid tahab lihtsalt seaduse jõuga mulle mingit “jne” pähe määrida. Sellise müügimehe ja sellise firmaga oleks targem mitte asju ajada.
Kurb on see, et kirjasaatja on ilmselgelt Ekke blogi lugeja, aga pole suutnud ometi endale midagi kõrva taha panna. Ning selle asemel, et enda müügitaktikat muuta, läheb “klienti muutma”.
agu
Üks asi igasuguste seaduste juures on see, et peaaegu alati on erandeid, miks mõni seadus ei rakendu või seadust ei saa kasutada täiel määral . Näiteks kui on suures firmas automaatne kustutussüsteem ja piisaval hulgal veel ka suitsuandureid ning käsikustuteid, siis ongi seadus täidetud ja kõik .
Viga, mille see konkreetne müügimees tegi, peitus ilmselt selles, et ta ei uurinud, kas tema seda koolitust ka tegelikult vaja läheb . Esiteks mida on võimalik saavutada, kui loetleda üles terve hulk paragrahve, nende paragrahvidega kaasnevaid seadusepügalaid ja riiklikke sunnimehhanisme . Ilmselt pöördutakse firma juristi(de) poole, kuidas nendest seadusepügalatest ja sunnimehhanismidest mööda hiilida või vältida ja ongi kõik . Heal juhul mõeldakse firmas edaspidi, et konkreetne müügimees on loll ja halvimal juhul arvatakse, et see firma, kus see müügimees töötab, ongi sihuke, kes klientidele jamasid kaela keerab .
Inspektorid kirjutavad erinevates valdkondades küll trahve välja, samas aga kohtus millegipärast üsnagi suur hulk neid trhave tühistatakse või vähendatakse olulisel määral . Ei tea, millest see tuleneb . Ise ma arvan, et äkki sellest, et inspektorid lähtuvad karistamisel esmalt karistamisest ning seejärel emotsioonidest, mitte ei hinnata põhjuseid, vajadusi jne.
Kõige paremaks müügimeetodiks tuleohutuse korral oleks ilmselt see, kui müügimees viitsiks ennast telefoni küljest lahti ühendada ja reaalselt kontorites ning objektidel käia, tutvumaks sellega, kas kõik vajalikud dokumendid ja sertifikaadid on ikka olemas või leidub võimalusi, et oma firma koolitust müüa . Mingi suvaline kodanik ( sekretär, turvajuht jne ) esiteks ei pruugigi teada, kas kõik vajalikud dokumendid ja koolitused on läbitud – seega võib ta anda kogemata valeinfot lihtsalt teadmatusest . Või on teda instrueeritud, et ta kõik koolitajad ning müügimehed pikalt saadaks ja nii nad teevad . Kui hakata mingite seadusepunktide alusel suvaliselt ähvardama, siis võib jätta eda firmast lolli mulje ( et kuna kliente on liiga palju, siis võime osad ka pikalt saata ) või panna tulevase võimaliku kliendi firma raskesse seisu ( saadavad oma mingeid ähvarduskirju või helistavad, aga kas neil ka alust on ) .