Müügiosakondades valitseb praegu samasugune meeleolu nagu tavaliselt suvel: müügiinimesed mõtlevad, et kõik on puhkusel ja ei tee kõnesid. Milleks tülitada kliente kui esiteks, on aasta algus ja neil on mõtted mujal, teiseks, majanduslanguses ei osta nagunii praegu keegi. Paraku saavad tellimusi need, kes teevad kõnesid ja visiite. Karm reaalsus.
Majanduslangus on tegelikult õigete müügiinimeste kuldaeg. Keskpäraste oskustega tellimuste vormistajad, kes eelmisel paaril aastal tellimusi kätte andsid, jäävad tõenäoliselt nälga, kuna neil puuduvad oskused ja kogemused uute klientide leidmisel ning neile aktiivsel müümisel. Motiveeritud profid suudavad müüa igal ajal. Majanduskriis ütleb meie mõistus meile, et „lase kiirelt jalga“, kuid kui sul on julgust sellel ajal hoopis edasi liikuda, siis avastad, et müümiseks on võimalusi küll ja küll.
Mida siis teha? Tänases majandusliku kriisi olukorras võiksid sa lasta oma müügitiimil käituda (või teha seda ise) hoopis teisiti kui seni. Näiteks tasuks minna täispanga peale välja ja püüa neid kliente, keda siiani pole julgenud püüda! Paaril eelmisel aastal , buumi ajal, sa võib – olla ei unistanudki, et võiksid võtta ühendust mõne tõeliselt suure firmaga, kuid täna võiksid sa seda teha – kes teab, mis võib juhtuda. Igatahes tõenäoline on, et sa ei kohta väga palju konkurente, kuna osad pakivad juba vaikselt asju ja osad on lihtsalt oimetus aastaalguse letargias. Kasuta võimalust. Võta juba täna ette mõni suur klient, võta temaga ühendust ja lepi kohtumine. Halvim, mis võid saada, on äraütlemine, kuid kui sa ei küsi, on vastus nagunii ei. Nii et võta see risk ja helista- mujalt sulle müügitöös raha ei tule. Kui on aeglased ajad, siis päästab kiire tegutsemine.