Sain põneva kõne.
Rääkisin telefoni teel juttu kui telefon andis koputusega vahekõnest märku – keegi helistas sisse tundmatult numbrilt. Nähes aga, et ma olen kinni, pani ära, enne kui kõnesid vahetada jõudsin. Jätkasin kõnet… ja sama kõne uuesti. Mingi Elisa number. Pani uuesti ära enne kui vastata jõudsin, kuid siis ma lõpetasin ära oma jutu ja helistasin tagasi. Keegi keskealise häälega naisterahvas võttis vastu:” Hallo!”
“Tere, te helistasite?” küsisin.
“Ma ei tea, meil on siin sellel numbril mitmeid helistajaid!” vastas naisterahvas üllatavalt arrogantsel hääletoonil.
“Arusaadav. Aga kas tohib küsida, kes võis helistada? Olen Ekke Lainsalu” vastasin.
” Kuulge, MA EI TEA! Meil on siin mitmeid helistajaid!” sai tädi kurjaks. “Mis firmast te üldse olete??”
“Vabandage, kuid mind huvitab enne see, mis firma te ise olete- mitmeid helistajaid küll, kuid mis firma te olete ja millega te tegelete?”
“Kas te ei saa aru- ÖELGE, mis FIRMAST TE OLETE!” peaagu röögatas see tädi mulle kõrva.
” Ma veelkord vabandan, kuid ma ei oska öelda. Mul on mitmeid juriidilisi kehasid, kuid minu nimi on Ekke Lainsalu.” vastasin hämmeldunult, olles surmkindel, et tegu on mingi kägistava organi, näiteks Maksu- ja Tolliameti või Politseiprefektuuriga- kuigi sealne klienditeenindustase on hoopis kõrgem.
“Hea küll, oodake, ma vaatan… ahaa, kas te olete osaühing (nimetades ühe mu firmakese nime)?”
“Jah, mul on küll selline osaühing! Mis sellega lahti on?”
Proua hääl muutus paugust peaaegu mesimagusaks- see muudatus oli nii hämmastavalt kiire ning kardinaalne, et mul jäi suu lahti:
” Väga hea! Me tegeleme ettevõtlusalaste käsiraamatutega. Tahaksin teile tutvutada ühte uut maksundusalast käsiraamatut. See on…”
“Põrgusse! Lõpeta ära, debiil! Sa nimetad end veel müügiinimeseks- sind tuleks hoopis vallandada!” röögatasin torusse ja vajutasin selle kinni- ning mul oli tunne, et oleks tahtnud seda idiooti sellega visata!
Kommentaarid on ilmselt liigsed.
Ivar
Probleem on selles, et tüüpilised telefonimüüjad loevad lihtsalt tuimalt müügikõne paberilt või arvutiekraanilt, mille on koostanud keegi teenuse tellija ja need, kes selle on koostanud ei lubagi seda üldse muuta. Parema müügi tulemuse saamiseks peaks loomulikult pidevalt inimesi koolitama ja laskma neil oma peaga mõelda…
See konkreetne naine oli arvatavasti samamoodi lihtsalt üks masin, kes luges oma igavat müügikõne sissejuhatust.
Lihtsalt ei saa aru, miks ei tee inimesed selleks midagi, et oma peaga mõelda saaks.