Äris on konkurent see, kelle eesmärgiks on su kliendid endale saada ja sind turult välja süüa. Huvitav on aga see, et märkimisväärne hulk häid kliendikontakte võib tulla hoopis su otsestelt konkurentidelt, nii ebausutav kui see ka esialgu ei tundu. Kui sa ei ole konkurentidega just vaenujalal, siis on mõistlik nendega strateegilist partnerlust kaaluda. Milleks tülitseda kui saab hoopis tulu jagada.
Üks võimalus on näiteks kliente vahetada.
Milliseid kliente vahetada?
1. vahetage neid kliente, kellega nad mingil põhjusel ei saa tegeleda. Näiteks su poole pöördub klient, kes soovib sinu valdkonnaga seonduvalt midagi, mis ei ole päris sinu ampluaa. Mida teha? Kas on kasulikum saata klient eitava vastusega uksest välja või aidata teda ning anda talle soovitus? Nagunii läheb ta mõne su konkurendi juurde, kuid äkki jääb ta mäletama sind kui abivalmis teenusepakkujat ja pöördub su juurde kunagi uuesti tagasi? Mul endal on olnud korduvalt juhuseid, kus mult küsitakse koolitusi või konsultatsioone, mida ma ei paku või milles on keegi teine oluliselt pädevam. Kõige lihtsam on kliendile ei – öelda. Aga kui teda aidata, siis on emotsioon hoopis teine, ta teab täpselt, milles mina tugev olen ja pöördub mu poole tagasi. Kaalu sedasama.
2. neid kliente, kelle teenindamiseks neil pole aega ja resursse. Sama asi- näiteks su tarnetähtaeg on pikem kui kliendi taluvusepiir, aga sa võid soovitada kliendil pöörduda mõne teise usaldusväärse ettevõtte poole, kus sul on konkreetne kontaktisik. Konkurent võib sulle selle eest maksta näiteks provisjoni- ilma sinu soovituseta tal seda klienti nagunii poleks. Leppige reeglid kokku ning jagage kasumit, selle asemel, et seda kaotada.
3. neid kliente, kelle teenindamiseks on parem koostööd teha, võttes projekti realiseerimine ühiselt kanda. Kui pole jõudu üksi teha, siis kaalu, kas kannatab seljad kokku panna ja teha seda koos. Eriti pädeb see siis, kui oled väikeettevõte, kel napib resurssi. Kõik saavad oma osa ja on rahul.
Kokkuvõtlikult võib öelda, et konkurendid ajavad meil enamasti närvi ja parem kui neid maamunal poleks, aga kuna konkurents on kahjuks igapäevane paratamatus, siis pane nad vähemalt oma kasuks tööle.
Müügikoolitaja Minust>
Tim
Üks moodus on konkurendile viidata positiivses vaatenurgas ka reklaamikampaanias. Lahterdada konkurent ühte kategooriasse ja ennast teise – negatiivset alatooni ei pea puudutama. Klient ise otsustab kumma ta valib (mõlemal oma turupositsioon kliendi teadvuses). Ja nagu sa mainisid, kliendile jääb ilmselt hulga parem mulje kui seda oleks jäänud mustamist/laimamist kasutades.
ekke
Absoluutselt õige lähenemine. Mis puudutab konkurendi mustamist, nagu seda üsna sagedasti kahjuks kohtab, siis jätab see ääretult ebaeetilise mulje. Minu seisukoht on, et see, kes mustab ja heidab teadlikult negatiivseid kommentaare konkurendi pihta, näitab sellega oma jõuetust ning nõrka positsiooni. Arukas klient teeb ise valiku. Parem tuua oma tugevusi esile, mitte konkurenti maatasa tampida.
Jaan
Long story short: sopaga loopija määrdub ise kõige rohkem. Kui viskad kedagi, ei ole garanteeritud, et ta pihta saab. Sina, kelle käed sopased, oled määrdunud.