Klientide tagaajamine ja kinnipüüdmine on raske? Kliendid ei helista sulle tagasi, kuigi lubasid seda teha? Kui kliendid ei võta sinuga ühendust, siis kelle süü see on? Kliendi? Hahaa! Ma pakun, et äkki on jama hoopis selles, et sa ei suuda neis lihtsalt huvi ja uudishimu tekitada ja oled müünud ebahuvitavalt?
Mis on mõned sümptomid, mille põhjal saad järeldada, et müük on läinud vales suunas:
- Sa oled sooritanud hulga järelkõnesid ja sul on mõistus otsas, miks ta sind väldib
- Sa helistad, satud sekretärile ja paned toru hargile, kuna ei oska midagi mõistlikku öelda
- Sa jätad teate, et ta tagasi helistaks, kuid mida kunagi ei tule, on kõne
- Nad ütlevad sulle, et otsus tehakse kolmapäeval ja on juba reede, kuid sinuga ei kontakteeruta
- Klient viskab sulle ette terve pinu lamedaid ettekäändeid ja sa võtad neid tõe pähe
- Ja kõige hullem sümptom: sa süüdistad klienti oma suutmatuses tekitada temas huvi, näidata oma pakutava väärtust ja anda talle mõjuvat põhjust tagasihelistamiseks! Sa leiad, et klient on idioot, kuna ta ei saa aru, kui hea toode-teenus sul on.
Võimalik, et on juba hilja ja müük on käest läinud. Kuid võid proovida seda päästa. Mida teha? Annan sulle idee, kuidas saada klient tagasi helistama. Jäta üles mingi maiuspala, mis tekitaks tal püsivat huvi. Mõtle kliendi jaoks midagi ekstra välja, mida sa oma pakkumisse või esitlusse kohe ei pane. Selle asemel, et paisata kogu info letti, jäta midagi teiseks korraks.
Hinda ise, kumb järelmeil on parem, et klienti tagasi helistama saada.
Variant A: „Tere Jüri! Saatsin teile reklaamipinna pakkumise, loodan, et olete saanud selle läbi vaadata. Palun võtke minuga ühendust, et saaksime asja edasi arutada. Lugupidamisega….”
Variant B: „ Tervitused Jüri! Seoses meie viimase kohtumisega tekkis üks idee, kuidas teile veelgi rohkem kliente juurde tuua. Rääkisime tiimiga ja tundub, et see on üsna originaalne. Usun, et siit võib tulla teile märgatavalt lisakliente ja kuna teema on teile aktuaalne, siis oleks lmselt mõistlik see kiirelt läbi arutada. Olen tabatav täna peale 14.00 telefonil 50 67762″
Ja nüüd pane see oma võtmesse. Põhipoint on see, et tekita alati huvi ja uudishimu. Kliendid tahavad lahendusi oma ärialastele ja otseloomulikult, isiklikele ning peret puudutavatele probleemidele. Nad tahavad vältida kaotusi ja saada kasu. Huvi ja uudishimu tekitamine on tipptasemel müügi üks alustalasi. Kasuta neid müümisel ja su tulemused on mitu kraadi paremad.
Dr. Zoidberg
see teine variant on nii juustune, et isegi vahukoorekoogi ja bezee ühine tütar oleks südameläikides tualetti jooksnud (ja ta pole rase)
ekke
Kuule doktor, mulle mulle meeldib su arvamus. Miks? sest see on loovalt kirjutatud. kuna sa oled ilmselt loov persoon, siis ole hea ja paku mõni tabavam ja klienti tagasi helistama panevam variant. Kas tuleb mõni? 😉
Dr. Zoidberg
ei pea olema loov, et crap cuttida.
“Tere Jüri. Kuule, avastasime siin ühe päris hea viisi kuidas me mõlemad saaks normaalselt nutsu kokku kraapida. Helista tagasi”
ekke
pole paha, seda saab kasutada väga hea tuttava või püsikundega.Aga… kujuta korra end ette, et suhtled uue kliendiga. Suhtlus on selline, noh, ütleme siis, “korporatiivse viisakuse” raames, isegi “sina” peale pole mindud. Mida sa siis välja pakuks, et klient sulle ragasi helistaks?
(ja vaata konteksti ka-ehk asi on venima jäänud)
agu
Teate, tegelikult on teil mõlemal õigus . Sageli peitub asja võti löövuses , Ekke artiklites on sageli sedasi, et samade arguentidega saab nii sulgeda kui sulgemist peatada . Et mitte saatuslikke vigu vältida,tuleks kahtlasi argumente vältida,sest kõik mida annab ümber lükata ongi kahtlased .
Ekke viga on selles, et ta kirjutab sageli liiga suurele sihtgrupile ja seega võib artikkel mõjuda liiga laialivalguvana . Konkreetsemalt kliendi ego pihta löömine annab kordades kui mitte kümnetes kordades paremaid tulemusi kui laialivalguv jura . Jah,artiklid on huvitavad,aga uusi ja vanu kliente ei pruugi koolitust tellima panna .
On olemas kümneid tuhandeid valijaid ehk kliente, kes valivad Püha Edgari alati – vahet pole, mis ta teeb või teinud on . Ja umbes sama palju on neid, kes valivad Raudmees Ansipi .
Kindlasti on kümneid tuhandeid fänne nii Ekke Lainsalul kui Peep Vainul,rääkimata ka selgeltnägija Nastjast või peapiiskop Põderil .Samas ka väga paljud inimesed vihkavad neid ja samuti pole sinna suurt midagi parata .
agu
Et mitte olla liiga üldsõnaline, siis ütlen kohe välja, et mulle ei meeldi homoabielud ja homodele lapsendusõiguse andmine . Tegelikult on muidugi targem taolistesse diskussioonidesse mitte laskuda, aga juhul kui vaidlust vältida ei õnnestu, siis selleks, et vähemalt mõned kliendid endale võita, tuleb seda siiski teha .
Teoreetiliselt võin ma muidugi kaotada kliendid, kes on ise homod või kelle mõni sugulane või hea sõber seda on, aga muidu kaotaksin kõik . Praktikas mul kliendipuudust pole, kuigi uutest klientidest ka ära ei ütleks .