Kohvri ohver

Miks on oluline oma müügiesitluse vahendid alati üle kontrollida?Minu üks esimesi müügišokke pärineb aastast 1993, siis kui ma alustasin müügimehena peilersidefirmas Baltcom. Läksin oma kõige esimesele kliendikohtumisele ja kuna mul sellel hetkel veel oma isiklikku müüginäidiste portfelli ei olnud, siis laenas kolleeg Kaido mulle oma diplomaadikohvri (mäletate – kunagi olid sellised üsna popid). Kohver sisaldas hinnakirjasid, levialakaarte, piiparite näidiseid ja muud träni, mida üks korralik proovireisija peab endaga esitlusele kaasa vedama. Jõudnud kliendi juurde, vahetasime viisakusi nagu kombeks ja siis ütles klient: „Nonii Ekke, näidake, mida te siis pakute!” „Suurima heameelega!”, vastasin, tõstsin diploka endale põlvedele ja vajutasin mõlemale lukuklahvile. See ei avanenud. Vajutasin veel ja veel, kuid kohver jäi suletuks. Ja siis jõudis mul kohale – Kaido oli kohvri koodlukuga kinni pannud ja unustanud mulle selle koodi öelda! Värvusin näost tulipunaseks ja kogelesin, et ma ei saa kohvrit lahti, kuna ei tea koodi ning üleüldse, see polegi minu müügikohver, vaid laenasin selle kolleegilt. Klient pidi naerust tooli pealt maha kukkuma ja soovitas mul tagasi tulla siis kui mul on oma isiklik müügikohver.

REEKVIEM:

9 korda mõõda, üks kord lõika. Oleme sellest juba korduvalt rääkinud ja räägime veel – ettevalmistus on edu ema ning sama kehtib läbi aegade. Kontrolli üle oma müügiesitluse vahendid, vaata enne peeglisse, kas oled „müüva” välimusega ning alles siis söösta võitlustulle- vastasel korral võib Sind tabada müügišokk!

>> Vaata ka teisi müügi õuduslugusid

Jäta vastus