Kas Jõulude ajal tõuseb või kukub?

sexy-santa-clausÜle ühe müügimehe suust, kellega mul juttu tuleb, kostub kurtmist detsembrikuise müügi kukkumise teemal. Poolte suust kostub lisaks veel oigamist kui raske on elu, kuidas palka ei saa ja kuidas ta firma, valitsus, poliitikud, ülemused, ilm, ülemaailmne imperialism, Savisaar, Seagripp,  Ansip ja debiilsed kliendid kõiges selles süüdi on. 

Kurta on vahel hea, endalegi meeldib teinekord viriseda, aga osade müügikate puhul saaks seda soigumist nimetada krooniliseks müügiimpotentsuseks. Alati on hea kui keegi teine süüdi on, müügi puhul on selline pessimistlik mõtteviis aga paraku otseselt ohtlik. See konstanteering ei ole midagi uut, kuid vahel on hea iseennastki korraks raputada ja kõrvalt vaadata.

Sugestsioonil on tugev mõju. Kui sa oled mees, siis sa tead seda tunnet oma armastatuga esimesel voodissemineku hetkel, seda mõttelaviini: “Äkki ma pole piisavalt hea? Äkki on liiga väike? Äkki see ja teine? Mis ta küll võib siis mõelda? Appi!”

 Ja mis juhtub? Juhtub nii, nagu mu emapoolne vanaema rääkis mulle lapsepõlves (kujuta ette vanaemat, ah?:)), kuidas vene ohvitser seisab vannitoas peegli ees ja sihib makarovi püstoliga oma aluspükstesse: “Stoi! Striljat budu!”

Selge see, et kui järjekindlalt räägitakse, et läheb halvemaks, siis hakkad uskumagi, et lähebki. Ja nii tõmbabki kõhu alt sama külmaks kui ilmaprognoos, mis lubab nädala lõpuks miinus 25 c. Ja kukubki ära ja külmub kinni ja palka ei saa ja ongi peetis.

Ok, aga minnes nüüd asja juurde- raske on? On. Mismoodi me peaksime tegutsema, et aastalõpu müüki tõsta? Me peaksime kõigepealt oma hirmudest üle saama –  ja siis klientide hirme ja foobiaid ravima ehk aitama nendest kõhklustest ja kahtlustest üle saada. Kuidas?

 Üks võimalus on muuta oma detsembrikuine müügipakkumine võimalikult ahvatlevaks ja anda kliendile kindlus, et just praegu on parim aeg ostmiseks. Kui klient ütleb, et „ma tulen tagasi” või “räägime sellest uuel aastal”, rõhuta, et hetkel on see tal kõige õigem aeg selle ostu või investeeringu tegemiseks. Kõik müügiprofid teavad, et ei eksisteeri „tagasitulemisi” ja “tagasihelistamisi”- kliendid lihtsalt kaovad ära ja kasutavad neid väiteid ettekäänetena.

Too sisse sessoonne ostupõhjus- antud juhul jõulud ja aastalõpp. Leia üles tema isiklikud, eraelulised põhjused, nagu näiteks sõbra või elukaaslase sünnipäev, puhkamisvajadus, põhjus end premeerida millegi heaga ja loomulikult – Jõulud ja aastavahetus! Ning- peale seda on meil ju ka Näärid 🙂 Ehk siis- korda üle mõjuvad argumendid, nagu käimasolev jõulumüügikampaania, soodustus, mis kehtib teatud tähtajani, laosoleva kauba lõppemine, selle kollektsiooni viimased mudelid jne.

Selge see, et müüa on keerulisem kui varem, aga seda oskuslikumalt peamegi tegutsema. Aasta lõpp on paljude jaoks koshmaar, aga tegija müügiproff suudab sellest pigem põhjuse teha. Nüüd istu korra ja genereeri põhjuseid, miks kliendid võiks osta Su tooteid- teenuseid juba detsembris ja miks nad ei peaks asja edasi lükkama. Leia vähemalt 3-5 põhjust.

Mis võiks olla aastalõpu argument Sinu toote- teenuse ostmiseks? Mida Sa välja pakuksid?

Arutelu

  1. agu
  2. agu
  3. agu
  4. agu

Jäta vastus