Kui rääkisime ühes halbade müüginõuannete osas pakkumiste tegemisest, siis jätkuks annan veelgi ideid, kuidas kindlustada oma sujuvat müügijobustumist veelgi.
Kui teed pakkumist, siis lisa sinna hästi palju tehnilisi detaile ja numbreid- nii, et keegi sellest peale sinu enda aru ei saa. Kasuta standardpõhja- pole hullu, kui mõne eelmise kliendi nimi sinna kogemata ka sisse jääb- see näitab ju seda, et sul on palju kliente ja tema pole see ainuke maailmas!
Pakkumist ära iialgi tee rätsepatööna, kuna mida vähem sa aega pakkumise tegemise peale kulutad, seda rohkem jääb sul aega Delfisse kommentaaride kirjutamiseks ja teiste sileajuliste müügimeestega lobisemiseks. Vaheta ära ainult kliendi nimi ja pane sinna need tehnilised andmed, mida ta soovis. Unusta ära igasugune inimlik emotsioon pakkumises- kogu fail, mille sa talle saadad, peab olema tehniline ja asjalik.
Ära märgi pakkumisse seda, et oled end kurssi viinud kliendi firmaga ja tead tema tausta. Miks sa peaksid minema kliendi veebsaidile, kui võid korraks salaja põigata mõnele pornosaidile või vaadata, kas keegi on su hommikusele Delfi kommentaarile mingi teemaarenduse lisanud. Ära pane pakkumisse isegi kliendi logo- see pole ju oluline. HIND MÄÄRAB! Kui hind on piisavalt hea, küll ta siis ostab! Ja kui ka ei osta, mis siis ikka- sa saad ju põhipalga ikka kätte ja kui kuu lõpul enam raha ei ole, siis saad ema juures söömas käia.
Tore
Milleks või kellele selline saast? Ehk võiks hoopis midagi ise müüa kui tarkust ülearu, õpetada küll midagi ilmselgelt pole, need USA hüüdlaused on hakanud vaikselt ära tüütama!
Aarne
Miks peaks pakkumises kliendi logo olema?
ekke
Tore, alati on valikuvabadus lugemise või mittelugemise vahel. Kuna miskipärast sind siia aga mu sisutut juttu lugema miskipärast kisub, siis tänan turgutava kommentaari eest. Kuid… hmm.. miskipärast meenutad sa sisutus jutus kirjeldatud tegelaskuju… Pakkumisi ikka tegid eile? ;))
Kliendi logo? Parimad müügipro-d personaliseerivad pakkumisi maksimaalse piirini, eriti kui on tegu konkurentsisituatsiooniga. Kliendi logo on nendest üks kõige lihtsamaid personaliseerimise viise. Kui vaadata aga neid pakkumisi, mida enamus välja saadavad, siis on need sama ebamüüvad nagu nende tootekeskne müügijutt.
Madis
Kas selline logo kasutamine autorikaitsega vastuollu ei la:he? Logo v6ib kasutada ikka vaid logo omanik
ekke
Madis, kui Sa vaatad ettevõtete veebsaite, siis paljud kasutavad oma rahulolevate klientide nimekirjas ka kliendi logosid. Ma ei tea autorikaitse seisukohast rääkida, kui keegi viitsib, võib järele uurida, kuid sel juhul “eksivad “selle vastu ilmselt sajad ja sajad firmad.
Jaan
Autoriõiguse seadus väljavõte
§ 17. Autori varaliste õiguste piiramine
Erandina käesoleva seaduse §-dest 13-15, kuid tingimusel, et see ei ole vastuolus teose tavapärase kasutamisega ega kahjusta põhjendamatult autori seaduslikke huve, on lubatud teose kasutamine autori nõusolekuta ja autoritasu maksmiseta ainult käesoleva seaduse §-des 18-25 otseselt ettenähtud juhtudel.
[RT I 2006, 28, 210 – jõust. 30.06.2006]
Kui tahad logo kaitsta ja tahad, et selle eest teised peaksid maksma, peaks sul olema kodulehel kirjas “logo kasutamise reeglid”.
Praktikas on kõige parem kirjalik alusdokument – kas e-kirjatsi saadetud nõusolek või mistahes muu tõend enne logo kasutamise alustamist.
Täpsemalt pole rohkem kokku puutunud autoriõiguse eripäradega, kuid kui pooled asuvad õigussuhtesse järgides hea usu põhimõtet, ei tohiks reaalselt tõsiseid probleeme olla.
Näide päriselust: kui ööklubid reklaamivad, et naistele tasuta sissepääs, siis see on põhiseaduse rikkumine, sest kedagi ei tohi eelistada rassi, soo ja mistahes muu kriteeriumi järgi. Kuna see on nii pisike rikkumine ning keegi ei viitsi juuksekarva lõhki ajada, siis selline tegevus jätkub.
Usun, et logoga on sama – kaine mõistus ja hea usu põhimõte aitavad probleeme vältida. Ärilise kahju korral tuleks juristiga rääkida, kes omab praktikat selliste kaasustega.
Ekke, samas kui sa tahad, sa võid seada sinu logole piirangud peale – keegi tahab kasutada, peab tasuma x summa vms.
USAs registreeritud brandname kehtib üle maailma, seega pisikene investeering ning su logol ja muudel teostel kindel kaitse olemas. Autoriõiguse seadus muidugi kaitseb ka väga hästi, sest
§ 4. Teosed, millele tekib autoriõigus
(2) Teoseks käesoleva seaduse tähenduses loetakse mis tahes originaalset tulemust kirjanduse, kunsti või teaduse valdkonnas, mis on väljendatud mingisuguses objektiivses vormis ja on selle vormi kaudu tajutav ning reprodutseeritav kas vahetult või mingi tehnilise vahendi abil. Teos on originaalne, kui see on autori enda intellektuaalse loomingu tulemus.
(3) Teosed, millele tekib autoriõigus, on:
1) ilukirjandus-, publitsistika-, poliitika-, haridusalased jms kirjalikud teosed;
3) arvutiprogrammid, mida kaitstakse nagu kirjandusteoseid. Kaitse laieneb arvutiprogrammi mis tahes väljendusvormile;
4) kõned, loengud, ettekanded, jutlused jt teosed, mis koosnevad sõnadest ja on väljendatud suuliselt (suulised teosed);
5) stsenaariumid ja stsenaariumi plaanid, libretod;
9) audiovisuaalsed teosed (§ 33);
10) [kehtetu – RT I 1999, 97, 859 – jõust. 6.01.2000]
20) arvamused, retsensioonid, eksperthinnangud jms;
23) muud teosed.
(4) Autoril tekib autoriõigus ka teose loomise vaheetappide resultaatidele (eskiis, visand, plaan, joonis, peatükk, arvutiprogrammi loomise lähtematerjal jms), kui need vastavad käesoleva paragrahvi 2. lõikes sätestatule.
(5) Teose originaalne pealkiri (nimetus) kuulub kaitsmisele teosega võrdsetel alustel.
Loodan, et see väike ülevaade lisab mingil määral selgust. 🙂