Paljud müügiinimesed vaevlevad klassikaliste müügiprobleemide käes, suutmata venitamistakistustest üle saada.
Mõtle korraks järele- kliente pommitatakse iga päev erinevate pakkumistega, infot tuleb uksest aknast… ja selletõttu on nad müügiinimeste suhtes üsna halastamatud. Jään jätkuvalt seisukoha juurde, et paljudes olukordades on neil selliseks käitumiseks täielik õigus: kui ikkagi mõnda ettevõttesse helistab päeva jooksul üle kümne müügimehe, siis kuskil on inimtaluvuse piir.
Nagu mu üks klient alles hiljuti rääkis, et talle helistas müügimees ja pakkus mingit teenust ning palus kohtumist. Tema vastas: „ Kulla mees, mul ei ole lihtsalt aega sinuga kohtuda. Sul võib olla huvitav pakkumine, aga mul ei ole aega ja viitsimist sellega tegeleda ja seda läbi seedida. Mulle tuleb päevas kakskümmend meili ja helistab hulk sinusuguseid pakkujaid. Kui ma nende kõigiga tegeleks, siis millal mul jääks aega tegeleda oma äriga? Sa oled tubli, aga ole kallis mees ja ära enam rohkem helista. Ma lihtsalt ei jaksa ja ei viitsi!“
Hea on kui on kliente, kes selle tõe otse välja ütlevad. Paljud aga ei tee seda, kuna ei- ütlemine pole sugugi meeldiv tegevus. Selletõttu varjuvad kliendid erinevate ettekäänete taha. Klassikaline on nendest asjade pidev edasilükkamine. Kui sa tegeled müügiga, siis sa tead seda küll: „ Teeme nii, et pöördume selle teema juurde tagasi järgmisel kuul.“ Ja järgmisel kuul lükatakse asi jälle edasi. Surnud ring.
Mis selle taga siis tegelikult on? On tehinguid, mis võtavad tõesti pikalt aega ja mis vajavad erinevaid kooskõlastamisi jne. Reaalsus võib olla siiski see, et ta ei olegi huvitatud ostmisest ja loodab sinust sellisel kombel pehmelt lahti saada. Kui klient ei taha osta, siis on kaks valikut: püüda temas uuesti vajadus tekitada… või loobuda ja minna uutele jahimaadele. Siiski, veel kolmas- hoia kliendiga kontakti. Tulevikus äkki ostab, pead püsima orbiidil.
Ok, püüad müüki päästa. Proovi nii : katsu välja selgitada, kus sa vea tegid ja kas ta ka tegelikult tahab osta. Selleks on erinevaid võimalusi, kuid katseta näiteks järgmist:
„ Mängime avatud kaartidega. Teie aeg maksab, minu oma samuti. Juhul kui te mingil põhjusel ei soovi, siis öelge mulle seda. On see aktsepteeritav?“
Peale jah- vastust küsi: „ Öelge mulle täiesti siiralt- kas te plaanite reaalselt seda investeeringut teha?“ Kui klient siiski soovib, siis püüa kindlustada oma tehingut. Kuidas? Tee eelleping (kui sul on selline), tee ettepanek sissemaksu osas, vältimaks näiteks su teenuste hinnatõusu (just, paljud hinnad juba täna tõusevad, hoolimata masust), paku võimalusel, et tood kauba kohale, et ta saaks seda juba kasutama hakata, andes pikema maksetähtaja.
Kui ta sellest keeldub, siis võid olla üsna kindel, et see on bluff ja tegelikult ta ei taha osta.
Mina olen kogenud, et kui asi läheb venitamise peale, siis suure tõenäosusega ei tule sealt kunagi tehingut. Nüüd on meie enda valida, kas me lepime sellega või vaatame enda sisse, püüdes antud olukordi tulevikus ennetada. Nii et ära lase ennast kliendil “tillist tõmmata”, vaid ole nutikad ja close igal sammul. Muuseas, mitut closingutehnikat sa tead? 😉 8.dets.saad teada ca 30 unikaalset tehnikat ja need toovad tagasi su rahalise panuse 10kordselt.
Müügikoolitaja Minust>
agu
Hei Ekke . Mis kuradima väikeses kirjastiilis sa oma tänase jutu oled üles pannud . See on ju erakordselt väikeses kirjas, mitte sama suure kirjatehnikaga nagu su eelmised jutukesed .
Äkki on asi siis minu arvutis või resolutsioonis .
Ok, päikest .
-
Ühinen Aguga.
ettore
kui kiri liiga väike on, siis kopi see tekst omale MS Word’i vöi mingisse säärasesse programmi ja tee tekst suuremaks, see vötab aega kümme sekundit. Ja kes pole käinud, koolitusele soovitan minna. Ma arvan seal oleks päris paljudel midagi körva taha panna.
PS! Sildid postituse all on lahedad(=
ekke
Tänud kõigile tähelepanu juhtimise eest! Jutt jumala õige. Nüüd on korras:)