Mu käest küsitakse sageli sellises stiilis küsimust – kopeerin viimase analoogse kirja: „Töötan müügimehena kaupluses ja minult nõutakse, et ma peaks kliendiga ise kontakti alustama. Ei oska midagi teha, kuna kui küsin kliendilt, et kas saan teda aidata, öeldakse enamasti ei, pööratakse nohisedes selg või tagurdatakse vaikides välja. Mida teha, et müügikontakti alustada?“
Ma usun, et seda on küsitud mu käest oma 500 korda kindlasti, äkki rohkemgi. igikestev teema- kuidas müüa poes rohkem ja kuidas mitte olla passiivne, aga vältida tunnet, et oled türgi kaupmees? Jah. Lihtne, samas väga oluline ja raske küsimus.
Kontakti loomine kaupluses on sama oluline kui tehingu close`mine, kuna ei ole müügitehingu lõpuleviimist ilma alguseta, kuid ilma müügi alustamiseta võib olla su müügitööl varsti lõpp küll.
Tõenäoliselt ei tule enamus inimesi su kauplusesse või müügisalongi niisama- neil on kui mitte konkreetne, siis tulevikku suunatud huvi. Järelikult kannatab tegeleda, juhul kui ole just bussitäis turiste sisse astunud ja sa tegutsed nagu ahv käia otsas.
Ma ei poolda ega soovita kliendile kohest turja kargamist: „Kas ma saan teid kuidagi aidata?“ Seda ei taha teha enamus müüjaid, samuti võivad kliendid end ebamugavalt tunda. Lisaks, paljud on öelnud, et kui nii küsitakse, siis tekib sisekõnena trotslik vastus: „ Mis aidata? Ega ma mingi invaliid või vaimselt alaarenenud pole, et mind aitama peaks!“ Nõus. Selline lähenemine on minu arust täisjama. Ma tunnen ka ennast üsna ebamugavalt kui mulle tullakse järele kõndima nagu ma oleks potentsiaalne varas või abivajav rauk. Küll aga tahan mina ja ilmselt ka enamus teisi inimesi kogeda seda tunnet, et juhul kui on vaja abi, siis oleks see käepärast. Selleks on neil Sinu tähelepanelikku olekut vaja ja neil on vaja tunda, et neid on märgatud.
Ok, ma pakun Sulle mitu ideed, millest arenda oma versioonid välja. Katseta juba täna järgmisi kliendiga müügikontakti alustamise sõnastusi lisaks Su olemasolevatele.
- Abivalmis lähenemine: „Tere! Kui tekib küsimusi, siis pöörduge palun julgesti minu poole…“ (annad sellega märku, et ta saab Su poole pöörduda ja et Sa oled abivalmis)
- Aktiivsem, müügile orienteeritum: „Tere! Kas olete kursis, miks seda toodet Eestis kõige rohkem ostetakse?“ (sellega avad dialoogi)
- Ersituv lähenemine, humoorikalt: „Tervist! Kas hakkas külm ja tulite meile sooja või tahate oma üleliigset raha laiaks lüüa?“ (püüa sa sellises stiilis tervituse peale külmaks jääda 🙂 )
Katseta erinevaid lähenemisi, kuid ära seisa nagu plastikmannekeen leti taga, lõug lõunas. Inimestega suhtlemine annab palju rohkem müügivõimalusi kui passiivne vahtimine. Katseta ja miks mitte- kirjuta mulle, mis Sinu arust toimiks.