Üks levinumaid kliendipoolseid skeptilisi küsimusi on järgnev:
„Miks ma peaks ostma, kui ma saan analoogse toote mujalt odavamalt?“
Muidugi saad. Mida aga see vastuväide või pigem küsimus tegelikult tähendab? Klient soovib saada põhjenduse, miks ta peaks tegema äri sinuga. Ehk- “Miks su hind on selline? Põhjenda ära ja ma äkki ostangi!”
Olen avastanud, et üks parimaid tehnikaid on Analoogia Tehnika- sa tood välja mõne sarnase olukorra, kus odav hind ei ole andnud soovitud rahulolu või veel hullem, on toonud omanikule hoopis kahju.
Toon näite eilsest poeskäigust: ostsin kuivatatud ploome, mida ma armastan. Oli valida kas odavamad või kallimad. Olen neid pisut kallimaid mõnuga söönud ja mulle maitsevad, kive sees pole ja mõnusad on. Loodetavasti tervislikud ka:)
Ok, proovime siis seekord odavamaid, ega ju ploomil suurt vahet ei tohiks olla.
Millega see lõpes? Sellega, et vist igal viiendal ploomil oli kivitükid sees ja ma lõpuks murdsin oma hambast pisikese killu välja. Jälle teekond hambatohtri juurde! Oli odav? Hahaa!
Analoogiate kasutamine on võimas. Meil igalühel on elus hullupööra näiteid, kus me oleme läinud odavama vastupanu teed ja resultaadina kogu ostu korstnasse kirjutanud. Kui asi on odav, siis on enamasti see odavus saavutatud millegi arvelt: kas materjalide, arenduse, kvaliteedi või millegi muu arvelt, rääkimata teenindusest, järelhooldusest, suhtumisest ja muudest ostujärgsetest asjadest. Üle maksta pole kunagi mõtet, kuid kui sa ostad kallima asja, siis võimalus, et sa saad päris jama on palju väiksem kui odavate tootete puhul. Ja me räägime ka teenustest, eks? Ehk odavuses peitub sageli suur risk- risk kaotada kogu oma raha või maksta topelt.
Ok, mis analoogiaid sul endal tuleks meelde? Odav autoteenindus, kus soss-sepad keerasid asja tuksi? (ok, Eestis on see ka paraku kallistes teenindustes sageli nii, kuna kokkuhoiupoliitika tulemusena on head mehed lahkunud ja suvalised vennad jäänud, olenemata, kas tegu on Mersu või Bemmi esindusega. Ei taha küll üldistada, kuid nii see on.) Mis veel? Odavad talveriided, mis külma ei pea ja vett ei hülga? Odav kodumasin, köögikombain, mis sind ei rahulda? Otsi neid näiteid enda elust, sul on neid kümneid ja pane oma müügitöösse! Vähemalt nii saad sa selle raha tagasi, kuna su müüginäited on palju värvikamad kui kuiv tehniline möga.
Aga mõningaid “valmissõnastusi” sulle, võta ja kasuta:
„Kas te palkaksite olulise kohtulahendi puhul end kaitsma advokaadi, kes küsib tunni eest 100 krooni, mitte 1000? Kas te ei muretseks sel juhul mitte selle pärast kui kvaliteetne see teenus on ja selle pärast, et te suure tõenäosusega kaotate?“
„Kindel see, et praktiliselt iga toote saate te odavamalt. Mõne Shveitsi kalli kellamargi imitatsiooni võite te osta Türgi turult paarisaja krooniga. Küsimus: Kas te tõesti tunnete ennast õnnelikuna koopiat omades, kui te oma positsioonis võiksite omada originaali?“
“Kui teie laps vajaks viivitamatut meditsiinilist abi, kas otsiksite kõige odavama arsti?…… Aga miks ei? …..Arusaadav. Teie firma on teie laps- te olete temasse panustanud meeletus koguses aega ja energiat. Olete te kindel, et antud valdkonnas oma firmale teenust valisdes on madal hind kõige turvalisem valik?”
Mõtle oma toodetele – teenustele samasugused näited ja ma garanteerin, et suudad paremaid tulemusi saavutada.
Edu valem
Natuke lihtsustatud on see jutt… Nagu odav võrduks automaatselt hiina p.sa või ebakvaliteetse teenusega. Teenustest – mõned teenusepakkujad lihtsalt ei oska/julge/taha küsida kvaliteetse teenuse eest normaalset raha. Võib saada ka odava hambaarsti juures parema teenuse kui huippukalli soomlastele ja miljokatele orienteeritud kliinikust.
Edu valem on osta kalleid/kvaliteetseid asju odavalt… Osta nn. kvaliteetseid brändikaupu odavalt (N. -80 prossase alega), palgata 1000 kroonise tunnitasuga advokaat 300-ga jne, jne.
Praegusel hetkel on see eriti lihtne. Lihtsalt valge juut peab olema.
Ekkele mõtlemiseks – müügikoolitusele lisaks võiks pakkuda ka ostukoolitusi.
ostujuht/müüja
Tänud Ekkele, nii vajaliku töö eest! Oma huumori ja teise vaatenurga esitlemisega ergutad inimesi mõtlema.
Kasutan ise müüjana hoiakut:”Don`t sell. Learn to educate!”
Müüjana ma saan suunata ja harida inimesi meie toodetest.
Ostjana võtan hoiaku:” Shoppamine pole kõige tähtsam asi, see on ainuke tähtis asi!” Kõik näevad vaeva selleks, et raha taskusse saaks. Sestap on väga olulise tähtusega, kuhu me otsustame ta edasi suunata, et me jätkuvalt kasu saaksime. Iga kroon, mis taskust välja läheb toetab mingit mõtteviisi. Toote/teenuse hind ja väärtus on kaks erinevat asja.