Maailma üks tuntuim juhtimisfilosoof Tom Peters on öelnud: „Eduka äri number üks eeldus on see, et see ei tohi olla igav ja rutiinne. See peab olema lõbus. Kui see pole lõbus, siis sa raiskad oma elu. Kui rahategemine pole lõbus, siis miks seda teha? Siis ei oska sa raha ka hiljem nautida“
Huumor ja lõbu on see, mida inimesed otsivad pidevalt, vabal ajal ja töövälistel hetkedel, kuid müügikohtumisele minnes tõmmatakse endale pähe korporatiivne surmtõsine mask ja ollakse “professionaalsed”. Millest selline muutus? Sellepärast, et tuleb olla asjalik ja ametlik? Möga! Kes on öelnud, et müügiinimese professionaalsus seisneb kuivas ja sunnitult tõsises hoiakus? Sinu ülemus? Ma tahaks seda kuivikut näha ja teda pisut kägistada! Ok, kumma müüja käest sa ostaksid- kas sellelt, kes jagab hästi teemat ja on tõsine, või selle käest, kes on sama professionaalne, kuid suudab lisaks su tuju rõõmsamaks teha? Vastus on ilmselge.
Kindlasti ei tähenda see seda, et sa alustad oma müügikohtumist mõne robustse pikantse naljaga. Kamoon, ära mine äärmustesse- aga mõni lõbus looke on igal juhul hea, kas vahepalana või suhtebarjääri purustajana . Kümnesse läheb see eriti siis kui lugu või anekdoot haakub su kliendi tegevusvaldkonnaga: näiteks automüügifirmale võid rääkida mõne hea nalja autodest, restoranile kelneritest jne. Otsi natuke ja sa leiad meeletult anekdoote internetist! Need on kulda väärt, kuna aitavad sul oluliselt paremini klienti üles soojandada. Me eestlased oleme ju nii vaoshoitud ja tõsised, kuid huvitav küll, miks näiteks Ärapanija siis nii populaarne on? Järelikult ikkagi nalja me armastame, kas pole?
Isegi kui sulle ära öeldakse, siis suhtu sellesse huumoriga. Näiteks võid öelda, et sa oled masohhist ja sulle meeldib, kui kliendid ära ütlevad, kuna see tekitab sinus meeletut naudingut. 🙂 Või kui see tundub ekstreemne, siis täna klienti äraütlemise eest ja ütle, et seda sa just ootasidki, kuna iga müügi kohta tuleb neli ei-d ja see üks ei oligi sul just puudu.
Kui sa alustad telefoni teel oma müügikõnet, siis võid öelda sekretärineiule torusse: „Oo, ma vaatan, et te näete täna nii kena välja!” Kui ma olen nii öelnud, siis on enamus sekretäri naerma turtsatanud ja positiivseks muutunud. Mis on tulemus? Ta on tunduvalt vastuvõtlikum ja abivalmim kui muidu ja ma ei pea võitlema sekretäri kui takistajaga.
Lisa huumorit oma pakkumistesse, müügikõnedesse, esitlusmatejalidesse ja ma garanteerin, et kui see on hea ja tabav, siis su müügitulemused tõusevad. Ja mis kõige olulisem- sa hakkad müüki ise palju rohkem nautima, kuna see tegevus muutub lõbusamaks!
agu
Üks asi on muidugi huumor, teine asi on aga ka õige sihtgrupi valimine, kellele müüa . Kui keegi mulle mingit täiesti mõttetut jura müüa üritaks, siis huumor mind küll ostma ei paneks .
Mai
Huumor ja tõeliselt sõbralik lähenemine on asjakohased küll. Kui alustasin müügitööga, kartsin ja kramplik olek “nagunii ei osta” tegi oma töö. Minu poolt hale esitus ja pot.kliendist sai kiirkorras ekspot.klient. Kliendid ostavad küll ja hea naljasoon on plussiks. Ära proovitud ja töötab. Ja eks ole tõsi, et müüa saab seda, mida on teistele tarvis ja millest on kasu. Kui ise selle sisse ei usu, iial ei kasuta, siis ei aita ei naljasoon ega pisaravesi.
Peale selle, kui sa ei müü firmas üksi, õpi ka teiste vigadest. Omad on valusad, aga teiste omad on magusvalusad. Nii ääremärkuse korras.