Kuidas müüa sellises olukorras, nagu me praegu oleme, kus kogu maailm on suletud?
Kuidas säilitada motivatsiooni ja mida üldse teha, kui kogu olukord tundub päev – päevalt üha mustem?
See mis maailmas toimub, on tõepoolest erakordne. Sellist mastaapset majanduse peatumist ei ole inimkonna silmad varem vähemalt sellisel kujul näinud. Me ei tea ilmselt keegi hetkel, millal see täpselt mööda saab ja millega see kõik lõpeb, selletõttu on arusaadav, et teadmatus tekitab hirmu ja paralüseerib väga paljusid.
Sa peaksid aga aru saama, et see ei ole igavene.
Millalgi saab see asi läbi nagunii, juhtub see siis kahe kuu , kolme kuu või poole aasta pärast. Ja siis täituvad tänavad taas inimestega. Ja poed ning kaubanduskeskused täituvad ning söögikohad täituvad. Ning mis peaasi – inimeste rahakotid hakkavad taas täituma. Sinu ülesanne on hoolitseda selle eest, et nende seas oleks ka sinu rahakott.
Et sa saaksid tuge oma igapäevases tegevuses, jagan ma sulle mõned mõtted, mida sa saaksid teha selleks, et su müük tärkaks samamoodi nagu praegu kevadine loodus.
Helista oma klientidele. Kohe.
Ei ole paremat aega oma oma praegustele ja tulevastele klientidele kõnede tegemiseks kui praegu.
Mõtle sellele korra – millal veel on inimesed kättesaadavamad kui nüüd? Millal veel on su kliendid kodus või siis vähemalt paigal ega sõida koosolekult koosolekule? Sellist magusat hetke enam ei tule. Kui elu taastub, on kõik taas jooksus ja igapäevaste asjatoimetuste rakkes ning sul nendega vestluse leidmiseks sobiliku hetke leidmine raske. Praegu on aga enamikul tekkinud suur kogus vaba aega, mistõttu sa peaksid seda olukorda ära kasutama.
Mina ütleksin, et see olukord on parim üldse, mis saab olla. Su kliendid on paiksed ja piltlikult öeldes ootavad, et sa nendega kontakti võtaksid, ole ainult müügimees (või – naine) ja nopi üles. Selle asemel, et olla nagu peata kana, tuleks sul alustada kõnede tegemisega ning teha neid kolm või isegi kümme korda rohkem kui seni. Kui sina neid ei tee, siis teeb seda su konkurent. Kasuta seda aega ja vii kliendisuhted järgmisele tasandile.
Ära müü – loo suhteid!
Su müügikõne ei peaks olema müügitehingule orienteeritud, vaid pigem suhte loomisele.
Kui sa lendad kohe peale müügijutuga, siis mõjub see ilmselt praegusel hetkel üsna kohatult. Tegelikult mõjub see nii ka tavalisel ajal, kuid praegusel ajal eriti peaks su kontakt olema pigem tulevaste suhete rajamisele üles ehitatud. Ma ei helista oma klientidele jutuga, et kuule, mul on uus müügikoolitus, kas teeme diili, vaid ma tunnen huvi, kuidas kliendil läheb. Ma tunnen siirast huvi nende käekäigu järele ja lihtsalt vestlen, ilma igasuguse müügimõtteta. Mind ei huvita lühiajaline tulu, vaid hoopis see, et ma tuleksin oma klientidele meelde esimesena kui neil on vaja müügi alal abi.
Sa peaksid sama tegema. Inimestega huvitavate vestluste pidamine ja nendega pikaajaliste sõprussuhete loomine on see, mis oli minu müügitaktika ja mis tegi mind teistest kordadest edukamaks. Mida pikemaks kujunesid vestlused klientidega, seda tugevamaks kujunesid ka suhted.
Ka sina peaksid selle enda müügitöösse tooma. Kliendid tahavad tunda, et sa hoolid ja praegu on taas parim aeg ärisuhetesse inimlikkuse tagasitoomiseks.
Tegutse, mitte ära mune.
Kõige suuremat masendust tekitab ootamine.
“Ma ei tea, mida teha, maailm on ju pea peal…” Kuule, kui üldse kusagil, siis müügitöö on küll viimane koht, kus sa peaksid ootama. Sinu ülesanne on panna asjad liikuma seal, kus nad seisavad ja elu käima seal, kus see tundub olevat välja surnud.
Sul on telefon, sul on internetiühendus, sul on tulevased kliendid kuskil ootamas. Tegutse! Võta toru ja helista kohe oma klientidele või potentsiaalsetele klientidele.
Tegevusetu passimine tekitab lootusetust ja see ei ole see, millega sa peaksid enda mõttemaailma täitma. Kui sa tegutsed senisest poole rohkem, siis sa avastad, et lootusetuse ja hirmu tunne kaob kus kurat.
Müügimaailmas ei pea me ootama, me saame asjad ise liikuma panna. Kui sa seda teed, siis kui elu pöördub jälle normaalsetele radadele, on sul teiste ees tohutu edumaa. Sa oled suhelnud sadade potentsiaalsete klientidega, hoidnud nendega kontakti, näidanud välja huvi ja hoolivust. Ja kelle käest sa ise ostaksid sellisel juhul: suvalise teenusepakkuja või selle inimese käest, kes on olnud inimene? Novot.
Kokkuvõtteks: kriis ei ole mitte probleem, vaid võimalus.
Kõik sõltub sinu vaatenurgast asjale: kas sa tegutse või sa kannatad. Kui ma ei eksi, siis ütles Winston Churchill, et ühte head kriisi ei tohi kunagi raisku lasta. Pagana pihta, paremini ei saa öeldagi! Alati on neid, kes keerulistest olukordadest võitjana väljuvad. Miks see ei võiks olla seekord sina?
Nii et mine pööra see karantiini kohe praegu enda kasuks – suhtle oma klientidega nõrkemiseni ning pööra nad oma fännideks!