Suheldes juhtidega, tuleb viimasel ajal sagedasti teemaks müügiinimeste hoiak tänase raske turuolukorra tingimustes. Tundub, et peale buumi on üha keerulisem hoida müügitiimides meelsust üleval: alles eile käis paljudes sektorites müügitegevus jaotusprintsiibi parimate reeglite kohaselt, täna tuleb aga oma tagumik toolilt lahti kangutada ning otsida uusi kliente, võidelda konkurentidega ja müüa, müüa ning veelkord müüa!
Kes seda ei tee, silmitseb nördinult oma kahanevat palganumbri. Kuna aga paljud on veel mõtetega ja tegevustega eilses, siis nende müügiinimeste sissetulek kukubki nagu termomeetri näit külma ilmaga. Ja siis… juhul kui sa oled juht, siis äkki tuleb tuttav ette:
“Meil on rohkem vaja reklaami teha, sest me ei saa muidu müüa, pealegi on meie hinnad liiga kõrged… ja lisaks pead sa mu põhipalka tõstma, kuna müük on kokku kuivanud!”
Kuidas selliseid tegelasi motiveerida? Väljasõidud spaadesse, ülevoolavad peod ja nädalalõpud kardirajal- nende kasulikkus müügitiimi innustajana on loomulikult iga ettevõtte juhi otsustada. See aga ei tähenda üleüldises kulude kokkuhoius seda, et peaks veeaparaadi tagasi saatma või firma suvepäevadest loobuma. Kuid müügitiimile tuleks nüüd erilist tähelepanu pöörata, kuna nemad on ühed põhilised uue raha firmassetoojad.
Kus ja kas nende arvelt koonerdada? Pigem mitte, kuid tasub ajendada neid kõrgemaid eesmärke püüdma. Parem vaadake läbi motivatsioonisüsteem ja pange koos realistlikud müügieesmärgid. Üks võimalus on muuta tasustamist: vähem põhipalka, rohkem provisjoni. Kõrge põhipalga ja madala tulemustasu maksmine ei ole paraku mugavustsoonist välja ajav mudel. Või kaalu kasumijagamist väga heade tulemuste korral: tippmüüja olulisus ei ole ettevõttes sugugi väiksem kui teiste juhtkonnaliikmete oma, kohati isegi vastupidi. Premeeri parimaid, korralda igakuiseid ja- kvartaalseid müügivõistlusi. Need innustavad õigeid müügiproffe piisavalt, kui auhind on piisavalt ahvatlev: olgu selleks siis reis, i-pod või kasvõi sprodiklubi kuukaart.