Majanduslangusest rääkimine on muutunud omamoodi trendiks müügiinimeste seas. Alati on hea kehvade tulemuste korral süü kellegi kaela veeretada – ja antud on selleks suurepäraseks võimaluseks majanduslangus.
Üks probleemidest, mis kaasneb majanduskeskkonna kehvenemisega, on see, et müügitiimid hakkavad suhtuma oma klientidesse eelarvamusega. Nad eeldavad ette, et klientide eelarved on kokku kuivanud, et kliendid nagunii ei osta ja et nende tooted on pakkumiseks liiga kallid. Selle kinnituseks hakkavad nad igal pool märkama artikleid, lugusid, kommentaare, statistikaid ja kuulujutte majanduse kollapsist. Kõik see paralüseerib (aju)tegevust, tekitab jõuetut apaatiat, passiivsust ja mittemüüvust. Tuleb tuttav ette äkki iseendagi peal? „ Kõik läheb aina hullemaks, mis nüüd küll saab?…“
Edule orienteeritud mõtteviis ei tähenda reaalsuse ignoreerimist. Me ei pea silmi sulgema, kuid peame aru saama, et majanduslanguses tahavad ettevõtted töötada parimate tarnijatega. Milliste tarnijatega? Sellistega, kellele nad saavad loota, kes on nende käeulatuses ja kes on valmis andma maksimumi, et neid aidata. Ei tasu unustada, et ka konkurentidel on täpselt samad probleemid ja nad tegutsevad samas keskkonnas kus sina.
Majandusdarwinismis surevad keskpärased ja jõuetud välja ning selles peitubki sinu võimalus. Kliendid tahavad osta parimate müügiproffide käest. Kui konkurendid siplevad probleemides, siis selles peitubki sinu võimalus: paremate müügitehnikate abil üle võtta nende kliendid, pakkuda paremat teenust ja teha nende jaoks rohkem. Kuna järgnevad aastad ei tõota tulla head, siis tuleb olla olukorda ennetav: müüa rohkem ja targemini, teha asju teisiti kui teevad konkurendid, osaleda messidel, suhelda klientidega ka peale ametliku tööpäeva lõppu, kasutada oma suhtevõrku, olle parem close`ja ja treenida oma muid müügioskusi. Põhiline-tuleb tugevdada oma põhitegevust, mis toob raha. Selleks on müümine.
Paljud mõtlevad ilmselt: „Aga mida ma müün kui olukord on nii lootusetu, kuskil raha pole ja asjad lähevad aina hullemaks?“ No olgu, sel juhul paki asjad kohe kokku ja hakka pankrotihalduri poole sammuma või mine pane ülemusele A4 lauale. Ei taha? Sel juhul mõtle parem sellele, et suure tõenäosusega vaevlevad ka konkurentide müügitiimid sama jõuetu apaatia käes- ja selles ongi sinu võimalus. Võta üle nende kliendid, turuosa ja tugevda oma positsioone. Kui teised on nõrgad ja ei suuda müüa, siis pead sina olema tugevam ja suutma müüa paremini.
Millal sa viimati mõne müügialase nipi õppisid või end sellel alal teadlikult harisid? Ei meenu? Kui nii, siis alusta kohe täna. Otsi ideid, kuidas konkurentide kliente endale saada ja sa naudid majanduslangust.