Toon järgnevate nädalate jooksul välja põhilised vead, mida ma olen kohanud oma 12 aastase müügikoolitaja karjääri jooksul tuhandete müügiinimestega lähedalt kokku puutudes. Arvan, et nii mõnigi nendest tuleb sulle tuttav ette ja tekitab “äratundmisrõõmu”.
Samas, juhul kui tahad saada paremaks ja teeninda senisest märkimisväärselt rohkem, on oma vigade tunnistamine ja nendest õppimine kriitilise tähtsusega. Ikka on ju vaja enda pangesid jala otsas kolistada, sest kes me siis teiste pealt õppida viitsime. Peaasi, et sul jätkuks kriitilist meelt, et vaadata, kas mõni nendest müügivigadest on kas sulle omane, ja kui on, siis astu samme nende likvideerimiseks.
Nii et siis lahkame koos põhilisi möödapanekuid, mida ma olen aastate jooksul täheldanud ja mille all vaevleb enamus müüjaid- teenusepakkujaid.
ESIMENE VIGA: KARDETAKSE OLLA PEALETÜKKIVAD. “Ma ei saa ometi pähe määrida! Kuidas ma talle helistan, äkki öeldakse ei! Kuidas ma kliendile lähenen, äkki ta saadab mu pikale lainele!”
Absoluutselt nõus- pealetükkivus ja pähemäärimine on tegevused, mis peletavad su potentsiaalsed kliendid sinust valgusaasta kaugusele. Kuid on oluline vahe pähemäärimisel ja sihikindlal müügil. Mis on su töö mõte? Leida kliente ja tekitada turgu seal, kus seda pealtnäha ei eksisteeri. See on su missioon ja selle eest saad sa raha.
Kui su toodete järele oleks meeletu nõudlus, siis ei oleks sind su tööandjal vaja- piisaks kauba kätteandmiseks laotöölistest, kes kama riiulite vahelt kliendile autosse kärutavad. Tahad sellist ametit? Aga palun – kindlasti on võimalus K- Rautakeskosse või Bauhoffi täiskohaga laoala professionaaliks kandideerida. Kuna sa oled aga müügi peal, siis ilmselt sind selline alternatiiv ei rahulda. Järelikult ära pelga olla julge ja sihikindel. Ei pole maailma lõpp, vaid müügi algus.
Kui klient ütleb jah, on tegu tellimuse vormistamise, mitte müügiga ja seal ei ole müügitehnikate ja oskustega mingit pistmist. Sinu ülesanne on olla üle ei-dest ja veel parem, neid ennetada.
Müük on pähemäärimine siis kui sa seda arvad olevat. Müük on klientide abistamine, nendele uute võimaluste tutvustamine, nende edule kaasaaitamine ja nende elu mugavakstegemine. Nii et vali ise, milline vaaatenurk sulle sobib.
AG
Ekkel on jutus hea point: pealetykkivus ja järjepidev myyk on vastandid. Pealetykkiv käitumine tekitab sinu suhtes kliendis tõepoolest tõrke ja sellele vastatakse vastusurvega, lykates sind veelgi kaugemale või eemaldudes sinust mitme sammu võrra. Kokkuvõttes avastad ennast veelgi kaugemalt võrreldes algseisuga kus sa varem olid.
Järjepideva myygi taktika on dialoogi otsimise ja dialoogi astumise strateegia. Pyya tabada mis võiks olla see yhine pidepunkt millest edasi saaks teema yle arutleda kliendiga koos. Sageli on proff myygimees kliendi hea nõustaja ning myygimehe realisatsiooniks ei saa olema ainult konkreetne myygitehing vaid ka nõustaja roll. Nõustaja roll toob sinu juurde uued pot kontaktid kliendi suhtlusringkonnast, mis omakorda paneb myygitelefoni toimima ka vastupidiselt – nyyd helistatakse sulle, et myygitehingu dialoogi astuda!
Sea kõrgemad eesmärgid kui pelgalt yksik myygitehing, korruta see saja või tuhandega ja leiad ennast arutlemas hoopis teises dimensioonis! Soovitan oma mõtte selguse eesmärgil lugeda Donald Trump-i raamatut “Mõtle suurelt ja pane täiega”! Edu kõigile!