Me oleme enamus väga enesekesksed ja see väljendub ka müügitöös – “mul on väga hea toode, ma vajan tellimust- osta
ära!” See suhtumine kumab läbi pea igast mulle saabuvast müügikõnest. Mind ei huvita, mis müügiinimest huvitab – mind huvitab see, mis on minu jaoks huvitav. Ja mingi mõttetu müügikõne saamine stiilis ” meil on see ja see toode, millel on praegu soodushind” ajab mind oksele.
Mul on üks hea tuttav, kes iga kord, kui me kohtumise või kõne lõpetame, küsib: „Mida ma saaksin sinu jaoks teha? Kuidas ma saaksin aidata? Kas on mingeid probleeme, mida saaksin aidata lahendada?“
Kui sa näed inimest taolise siirusega, kes tõeliselt tahab sind aidata, siis on võimatu, et ta sulle ei meeldi. Kui sul on vaja abi, pöördud sa tema poole ja vastupidi- kui temal on vaja abi, siis aitad sa teda meeleldi. Kui sul on vaja teenust, siis on tema listis ilmselt esimene.
Tahad rohkem müüa? Sel juhul peaksid sa olema huvitatud inimeste ja oma klientide aitamisest, tundma huvi nende vastu, olema mõnus, sõbralik ja püüdma mõelda, kuidas sa saaksid neid abistada.
See põhimõte aitas minul oma müügikarjääri jalule seada, kuna ma ei teadnud 15-16 a tagasi midagi müügitehnikatest, kuid suutsin saada klientidega superhea kontakti, tundes siirast huvi nende elu, töö ja käekäigu vastu. Ma meeldisin nendele ja nad ostsid. Osad ostsid meeletutes kogustes ja tänu sellele teenisin ma tavalise müügimehena stabiilselt tegevdirektorist suuremat palka. Ma müüsin pea samapalju kui kogu müügimeeskond kokku ja see oli kõik tänu sellele, et ma sain oma võtmeklientidega fantastiliselt läbi. Osadega sain lausa isiklikeks sõpradeks ja kuidas sa sõbra käest siis ei osta?
Niisiis, see printsiip… Ma loodan, et see printsiip aitab ka sinul oma elu ja müüki edasi viia.
See on HOOLIMISE PRINTSIIP. Ma arvan, et see on müügi üks tähtsamaid põhimõtteid.
Hooli teistest inimestest, oma klientidest- ja siis hoolitakse ka sinust.
Kui see kõlab su jaoks tülgastavalt (“Ekke on lolliks läinud, ma tahan müügitehnikaid ja ei taha mingist hoolimisest kuulda!”), siis mõtle, kas sa mitte ei hooli oma müügiplaani täitmisest rohkem kui klientidest ja kas mitte seal ei ole peidus kõhnade müügitulemuste põhjus.
assar sild
Saad maailmalt seda, mida ise pakud!
Veikko
tee Teistele, mida soovid endale! Tnx Ekke!
Mart
Taas kord väga sisukas ja asjalik postitus, Ekke, üldse mitte tülgastav! 🙂 Ma täiendaksin seda omalt poolt veel mõneti. Selline hoolimine on põhiline faktor nö ‘usaldussuhte’ (i.k. rapport) tekkimises, mis on aga kogu müügiprotsessi alus.
Paljud müügimetoodikad pööravad väga suurt tähelepanu vastuväidete ületamisele, aga minu arvates on see nö tagajärgedega võitlemine. Kui pole usaldussuhet, siis tekivadki rohked vastuväited, mida sa võid küll kummutada või ignoreerida, aga nende asemel tekivad uued vastuväited.
Niisiis kui oled vastamisi lausetega “Saada pakkumine”, “Helista sügisel”, “Liiga kallis” jne, siis on tõenäoliselt mõtet nende vastuväidetega mitte tegeleda ning naasta just usaldussuhte loomise juurde. Mille aluseks omakorda on huvi tundmine kliendi vastu ehk teisisõnu temast hoolimine! M.O.T.T. 🙂
ekke
Heameel näha, et headuse ja inimlikkuse järele on selles pisut kibestunud maailmas nõudlus. nii see on: tee teistele seda, mida nemad tahavad, et nendele tehtaks.
Annika
Väga hea oli seda postitust lugeda – olen täiesti nõus, et see n.n. hoolimise printsiip on alus, mille peale tuleks igal ettevõttel ehitada oma tegevus.
Huvitav on selle asja juures veel ka see, et kui tõesti siiralt hoolid oma klientidest ja annad endast parima, et klient oleks õnnelik, siis see pole sugugi raske, vaid vasupidi see positiivne suhe, mis tekib kliendiga annab jõudu ja energiat, et anda endast veelgi parim.
Sageli peale meie korraldatud üritusi on lausa selline naljakas tunne endal, et polekski nagu tööd teinud vaid hoopis sõpradega koos lõbusalt aega veetnud – sest paljudest klientidest on saanud sõbrad :).
Ja mis seal salata, nii ongi ka püsikliendid varmad tekkima.
Ei pea kartma anda mõningaid teenuseid/tooteid tasuta ja pingutada keskmisest PALJU rohkem kliendi heaolu nimel. Varem või hiljem tuleb see kuhjaga tagasi.
Nii nagu Sinagi Ekke jagad siin üht-teist tasuta. (thumbs-up) :).
trints
Nõus!
Seda postitust lugedes tunnen,et olen palju asju oma töös õigesti teinud.
Kliendid on mulle öelnud, et olen üsk väheseid nendega suhtlevaid müügiinimesi,kes päriselt ka tunneb huvi käiekäigu vastu.Avaldan saladuse ka, ma teen alati nendega suheldes märkmeid,et järgmine kord saaksin küsida näiteks,kuidas SUl kanuumatkal läks,millest eelmine kord rääkisime jne.
Kingitused
See on hea idee, et me peaks olema teiste aitamisest huvitatud. Aga see peaks ka siiras olema ja mitte ainult oma kasu eesmärgil.